نام فردوسی‌پور بیش از یک میلیون نفر به دنبال‌کنندگان اینستاگرام AFC افزود

مسئولان فوتبال آسیا از محبوبیت فردوسی‌پور بهترین استفاده را کردند

محبوبیت فردوسی‌پور مدیران صداوسیما را به چالش کشیده است - AFC

در پی اعلام نام عادل فردوسی‌پور به‌عنوان گزارشگر مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه با افزایشی در حدود یک میلیون مخاطب مواجه شد. قرار است این مسابقه امروز از طریق اینستاگرام  AFC و با گزارش او پخش شود.

عادل فردوسی‌پور از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجریان صداوسیما است که پس از به مدیریت رسیدن علی فروغی در شبکه سه، به ناگهان از اجرای برنامه ۹۰ و گزارش مسابقات فوتبال کنار گذاشته شد. این موضوع با واکنش شدید افکارعمومی مواجه شد. بااین‌حال علی‌رغم اینکه گفته می‌شود فردوسی‌پور پیشنهاداتی از چند شبکه پرمخاطب خارجی داشته، وی همچنان در ایران باقی ماند.

در همین زمان و درحالی‌که تیم فوتبال پرسپولیس به فینال مسابقات جام باشگاه‌های آسیا رسیده، AFC با آگاهی از میزان محبوبیت فردوسی‌پور از او دعوت کرد تا این مسابقات را از دوحه پایتخت قطر به‌عنوان میزبان مسابقه فینال و از طریق صفحه اینستاگرام، گزارش کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حال از زمانی که نام عادل به‌عنوان گزارشگر فینال در اینستاگرام AFC مطرح شده، این صفحه با استقبال شدید ایرانی‌ها مواجه شده است. به‌طوری‌که طی یک روز پس از اعلام این خبر، تعداد دنبال‌کنندگان صفحه AFC به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تا قبل از انتشار پست معرفی فردوسی‌پور این صفحه تنها ۱۶۰ هزار نفر دنبال‌کننده داشت.

این موضوع در حالی رخ داد که امیرحسین میثاقی، مجری صداوسیما به دلیل عدم خرید حق پخش تلویزیونی مسابقه فینال از سوی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، نتوانست ویزای حضور در قطر را اخذ کند. موضوعی که با واکنش علی فروغی مواجه شد. او در ابتدا تصور می‌کرد که تیم پرسپولیس نام عادل را به‌عنوان همراه معرفی کرده و فردوسی‌پور از این طریق ویزای قطر را گرفته است. اما وقتی تیم پرسپولیس لیست بازیکنان و همراهانش را برای فروغی ارسال کرد و پست اینستاگرامی AFC منتشر شد، مشخص شد که ماجرا فراتر از تصورات مدیر شبکه سه است.

فروغی پیش‌تر خودش در یک لایو اینستاگرامی گفته بود که فردوسی‌پور خارج از مدار موردنظر ما کار می‌کرده و به همین دلیل کنار گذاشته شده است. به نظر می‌رسد او که نسبتی فامیلی با غلامعلی حدادعادل، مشاور رهبر جمهوری اسلامی و پدر همسر مجتبی خامنه‌ای دارد، خودش بدون طی‌کردن مراحل ترقی و تنها بر اساس ارتباطات خاص به مدیریت شبکه سه رسید. همین مسئله باعث شده تا افکارعمومی در برابر وی موضعی شدید بگیرند.

عادل فردوسی‌پور به دلیل اجرای برنامه نود که به مسائل فوتبالی می‌پردازد، بسیار نزد هواداران این ورزش محبوب است. از دلایل محبوبیت او صراحت لهجه در بیان انتقادات از مسئولان و افراد سیاسی است که برای کسب شهرت یا استفاده از منافع اقتصادی وارد فوتبال شده‌اند.

او قرار است امروز از طریق لایو اینستاگرام، دیدار حساس میان پرسپولیس تهران و اولسان کره جنوبی را گزارش کند.

بیشتر از ورزش