توهین نژادپرستانه به ستاره رئال مادرید بابت رقص بعد از گل

لالیگا مدعی شد که توهین‌ها به وینیسیوس جونیور را بررسی خواهد کرد

وینیسیوس که در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد، در هشت بازی این فصل رئال مادرید توانسته پنج گل بزند - AFP

پیش از بازی رئال مادرید – اتلتیکو مادرید همه نگاه‌ها به وینیسیوس جونیور بود که در صورت گل زدن چه واکنشی نشان خواهد داد. هفته‌های گذشته رقص او حین شادی گل با واکنش‌های تندی روبرو شد. وینی یکشنبه شب در جریان برد دو بر یک تیمش در ورزشگاه «واندا متروپولیتانو» گلی نزد، ولی از خشم هواداران میزبان در امان نبود و هنگام ورود تیمش به زمین به او توهین شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، لالیگا در مورد این اتفاق بی‌تفاوت نبود و آن را محکوم کرد. یکی از سخنگوهای لالیگا گفت: «ما اتفاق‌های درون و بیرون ورزشگاه را محکوم می‌کنیم. ما با باشگاه‌ها همکاری می‌کنیم تا فوتبال ما دوستانه و لذتبخش باقی بماند.»

او اضافه کرد: «سخنان نفرت‌انگیز هیچ جایی در لالیگا ندارد و ما همیشه با باشگاه‌ها و مقام‌های پلیس همکاری می‌کنیم تا این نفرات را شناسایی کنیم و پای میز محاکمه بکشانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رقص وینیسیوس بعد از گلزنی با واکنش‌های متفاوتی در اسپانیا روبرو شده است. تندترین آن‌ها متعلق به پدرو براوو، یک مدیر برنامه، بود که در یک برنامه تلویزیونی گفت: «در اسپانیا شما باید به حریفان احترام بگذارید و رفتار شبیه میمون را متوقف کنید.» اما این اتهام نژادپرستانه با موضع‌گیری‌های مختلفی روبرو شد و براوو مجبور شد عذرخواهی کند.

وینیسیوس که در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد، در هشت بازی این فصل رئال مادرید توانسته است پنج گل بزند. او در دفاع از خودش به فهرستی از بازیکنان اشاره کرد که بعد از گل می‌رقصند و این را یک رفتار طبیعی دانست.

وینیسیوس در اطلاعیه‌ای گفت: «چند هفته قبل مردم شروع به انتقاد از رقصیدن من کردند، ولی من تنها کسی نیستم که می‌رقصد. این رفتار متعلق به رونالدینیو، نیمار، لوکاس پاکتا، گریزمن، ژائو فلیکس، ماتئوس کونیا... خواننده‌های فانک برزیلی و رقصنده‌های سامبا، خواننده‌های رگه لاتینی و آمریکایی‌های سیاهپوست است. این رقص‌ها برای جشن گرفتن تنوع فرهنگی در دنیا است.»

وینیسیوس اضافه کرد: «می‌گویند که خوشحالی آزاردهنده است. خوشحالی یک برزیلی سیاهپوست که در اروپا موفق شده است، آزار بیشتری دارد. ولی اراده من برای بردن، لبخند من و برق چشمان من بزرگ‌تر از این‌ها است.»

بازیکنان سابق و فعلی برزیلی از جمله پله و نیمار در واکنش به توهین‌ها به وینیسیوس از او در رسانه‌های اجتماعی دفاع کردند و او را تشویق به رقصیدن کردند. گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی آرسنال، هم یکشنبه بعد از گلزنی به برنتفورد در حمایت از مهاجم رئال مادرید رقص او را تکرار کرد.

همچنین رئال مادرید در بیانیه‌ای توهین‌ها به ستاره تیمش را محکوم کرد. تمام این حمله‌ها نتوانسته است وینیسیوس را وادار به عقب‌نشینی کند و او یکشنبه بعد از گل رودریگو به اتلتیکو مادرید، به هموطنش پیوست تا رقص همیشگی‌اش را تکرار کند.

بیشتر از فوتبال