درخواست ۱۱ سازمان بریتانیایی از دولت: «آتش‌بازی را محدود کنید»

یازده سازمان بریتانیایی درنامه‌ای سرگشاده خواستار بازنگری در فروش و استفاده از وسایل آتش‌بازی شده‌اند

نویسندگان این نامه از دولت خواستند که در مواضع خود درباره قوانین آتش‌بازی از اسکاتلند الگو بگیرد-canva

سازمان‌های فعال حقوق حیوانات و محیط زیست، از جمله انجمن دامپزشکی بریتانیا، صندوق سگ‌ها و ۹ سازمان دیگر، با همکاری یکدیگر در نامه‌ای سرگشاده به وزارت تجارت، انرژی و صنعت خواستار بازنگری در قوانین آتش‌بازی در این کشور شدند.

این نامه از دولت بریتانیا می‌خواهد تا با تعهد به بازنگری در مورد فروش و استفاده از وسایل آتش‌بازی و تاثیر آن بر حیوانات و مردم، سیاست دولت اسکاتلند را دنبال کند.

در این نامه آمده است: «ما از طرف تعدادی از سازمان‌هایی که برای بهبود رفاه مردم و حیوانات تلاش می‌کنند، می‌نویسیم تا از بخش شما بخواهیم قوانین آتش‌بازی را بررسی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نامه سرگشاده در آستانه جشن‌های هالووین در بریتانیا منتشر شد. در هفته گذشته اغلب شهروندان بریتانیایی در مناطق مسکونی خود شاهد انفجار انواع ترقه و وسایل دیگر آتش‌بازی بودند.

سازمان‌های نگران از تاثیر این انفجارهای گاه‌وبیگاه، در نامه خود نوشتند: «دسترسی آسان کنونی به وسایل آتش‌بازی یک نگرانی جدی برای حیواناتی است که ترس از صدا دارند و همچنین افراد آسیب‌پذیری مانند آن‌هایی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند، کهنه سربازان آسیب‌دیده یا کودکان، جوانان و بزرگ‌سالانی که در معرض خطر بالای سوختگی در آتش‌بازی‌های خصوصی یا عمومی‌اند. در آستانه فصل آتش‌بازی و افزایش استفاده از آتش‌بازی که به‌عنوان بخشی از این ماجرا رخ می‌دهد، ما به شکل فزاینده‌ای درباره تاثیر آتش‌بازی بر این گروه‌ها نگرانیم.»

اگرچه چندین کارزار آگاه‌سازی دولت در مورد آتش‌بازی انجام شده، اما تاکنون هیچ تعهد قانونی برای بازنگری در آتش‌بازی و تاثیر آن بر مردم و سلامت حیوانات وجود نداشته است.

نویسندگان این نامه از دولت خواستند که در مواضع خود درباره قوانین آتش‌بازی از اسکاتلند الگو بگیرد.

در ژوئن سال جاری مجلس اسکاتلند لایحه آتش‌بازی و نمایش آتش‌بازی را تصویب کرد. پس از اجرایی شدن مقررات مربوط، این لایحه مجوز آتش‌بازی را در اسکاتلند معرفی می‌کند و تصریح می‌کند که آتش‌بازی فقط در تاریخ‌های خاصی (در محدوده دوره‌های جشن) می‌تواند برای عموم مردم عرضه شود و مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به مقام‌های محلی این اختیار را می‌دهد که «مناطق کنترل آتش‌بازی» را ایجاد کنند. دولت ولز همچنین اعلام کرده است که از محدودیت‌های آتش‌بازی در سراسر بریتانیا حمایت می‌کند تا از خرید وسایل آتش‌بازی و عبور آن‌ها از مرز برای دور زدن قوانین جلوگیری کند.

نویسندگان این نامه با تاکید چندباره بر اینکه «در حال حاضر بسیاری از حیوانات و مردم از پیامدهای قوانین ناکافی موجود در عذاب‌اند» خواستار تغییر قوانین شدند و از مقام‌های دولتی خواستند تا فرصتی برای دیدار و گفت‌وگو به آن‌ها بدهند.

بیشتر از جهان