فضانوردان اماراتی برای ماموریت‌های جدید آماده می‌شوند

ماموریت هشت ماهه صالح العامری، نخستین فضانورد آنالوگ این کشور، در سوم ژوئیه در یک مرکز زمینی در مسکو روسیه پایان یافت

فضانوردان اماراتی در چندین ماموریت آنالوگ آتی حضور دارند - AFP

امارات متحده عربی با هدف توسعه امکانات آنالوگ [شبیه‌سازی شده] برای آموزش فضانوردان آینده، برای حضور در ماموریت شبیه‌سازی‌شده جدیدی آماده می‌شود.

به نوشته خلیج تایمز، فضانوردان اماراتی در چندین ماموریت آنالوگ آتی حضور دارند – به عبارت دیگر، آزمایش‌های میدانی در مکان‌هایی انجام می‌شود که براساس ویژگی‌های فیزیکی و محیطی شباهت زیادی به محیط فضایی ماموریت هدف دارند.

عدنان الرئیس، مدیر برنامه مارس ۲۱۱۷، به خلیج تایمز گفت: «ما با مارس ۲۱۱۷ ماموریت‌های شبیه‌سازی موجود را آغاز کردیم و به آن‌ها ملحق شدیم. نخستین ماموریت شبیه‌سازی که در آن شرکت کردیم، ماموریت ۲۰۲۱ با همکاری ناسا و روسکوسموس (Roscosmos) بود که در آن صالح العامری به مدت هشت ماه در محیطی کاملا منزوی قرار داشت.»

«ما با حضور در این ماموریت‌های شبیه‌سازی‌شده درباره نحوه عملکرد و مدیریت امکانات آنالوگ به دانش و تجربه دست می‌یابیم و خلاء فناوری‌های مورد نیاز برای توسعه چنین امکاناتی را شناسایی می‌کنیم.»

الرئیس با بیان اینکه با ایجاد امکانات آنالوگ در امارات، دسترسی فضانوردان اماراتی به آموزش در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده آسان‌تر خواهد شد، افزود: «با انجام این ماموریت‌ها درمی‌یابیم به چه نوع امکانات پیشرفته‌ای نیاز داریم، چون هدفمان این است که همان‌ها را اینجا در امارات ایجاد کنیم تا جامعه فضایی بین‌المللی از آن بهره‌مند شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، امارات به‌زودی ماموریت شبیه‌سازی‌شده بعدی خود را اعلام می‌کند، چون این مطالعه‌های شبیه‌سازی‌شده پرواز فضایی به پیشرفت این صنعت کمک می‌کند.

به نوشته خلیج تایمز، ماموریت آنالوگ موسوم به سیریوس ۲۰/۲۱ (Sirius 20/21)، به منظور کمک به آماده سازی فضانوردان برای ماموریت‌های فضایی طولانی، آثار روانی و فیزیولوژیکی انزو را روی افراد و پویایی گروهی بررسی می‌کند.

الرئیس در توضیح نحوه شناسایی ماموریت‌های آینده گفت: «معمولا روش کارمان به این صورت است که ماموریت‌ها و پروازهای آینده را در زمانی که فضانوردان مشغول آموزش‌اند، شناسایی می‌کنیم. بنابراین، نورا المتروشی و محمد المولا را داریم که تا پایان سال ۲۰۲۳ و ابتدای ۲۰۲۴ ماموریت آموزشی ناسا خود را به پایان می‌برند.»

«معمولا پرواز فضانوردان را بعد از اتمام آموزش اولیه آن‌ها شناسایی می‌کنیم. بعد از آن دست‌کم ۱۸ ماه تا دو سال دیگر برای انجام آن ماموریت آموزش می‌بینند که آموزش ماموریت خاص می‌شود. ماموریت بعدی ممکن است برای نورا، یا محمد، یا حتی هزاع (سرهنگ هزاع المنصوری) باشد. این به هدف ماموریت و آمادگی فضانورد برای انجام آن بستگی دارد.»  

بیشتر از علوم