دادگستری: دو تن از متهمان حمله به شاهچراغ در ملا عام اعدام می‌شوند

به‌گفته رئیس کل دادگستری استان فارس از مجموع ۵ متهم پرونده حمله مسلحانه به شاهچراغ، حکم اعدام دو تن از آنها در ملاعام اجرا می‌شود

مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند دو نفر از متهمان حادثه شاهچراغ، به زودی در ملاءعام اعدام خواهند شد. 

کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، صبح یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت (۲۱ مه)، همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز شیراز و مدیرکل بازرسی استان فارس، در دیداری با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز گفت‌وگو کرد و از روند پرونده شاهچراغ و برخی مسائل دیگر خبر داد.

در حمله‌ای مسلحانه به حرم شاهچراغ در شیراز که چهارم آبان سال گذشته رخ داد، ۱۳ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. مقام‌های حکومت ایران و نیز دبیرکل سازمان ملل متحد، این رخداد را «تروریستی» توصیف کردند، و گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت حمله را پذیرفت. اما برخی مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود ابهاماتی درباره این حادثه اشاره کردند؛ به‌ویژه که در میان اعتراضات سراسری و خیزش ملی ایرانیان صورت گرفته بود و حکومت کوشید از آن استفاده تبلیغاتی کند. 

موسوی گفت در موضوع شاهچراغ، کوتاهی‌هایی در زمینه انتظامات هم صورت گرفته بوده و این مسئله در دست بررسی در دادسرای نظامی فارس است؛ در حالیکه پرونده متهمان حمله، در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد. موسوی گفت: «باتوجه به اینکه تروریست اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه به درک واصل شد، از تعداد پنج نفر تروریست دیگر، دو نفر حکم اعدام آن‌ها تایید شده است و به‌زودی حکم اعدام آن‌ها در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام قضایی درباره مسومیت دانش‌آموزان دختر نیز سخن گفت و مدعی شد که قضیه «جنبه روانی» داشته است، و افزود:‌ «معتقدم این حادثه در فارس ساختگی بود. چرا که مسمومیت دارای علائم است و باتوجه به دستگیری و بازداشت چند مجرم در شهر لارستان، اغلب آن‌ها دانش آموزانی بوده که ترک‌تحصیل کرده بودند.» موسوی افرادی را که در مورد مسمومیت دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرده‌اند، «عاملین رعب و وحشت» خواند و گفت به زودی دستگیر می‌شوند. 

مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، نیز درباره مسومیت‌ها سخن گفت و این ادعا را مطرح کرد: «با بررسی صورت‌گرفته، ۹۵ درصد از مسمومیت‌ها غیرواقعی بود، چرا که منجر به آسیب جدی به هیچ‌یک از دانش‌آموزان نشد».

در ادامه، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس، پرسشی درباره فساد در برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح کرد. موسوی در پاسخ گفت که تحقیقات از چهار نفر در این مورد در حال انجام است.