زنی که بایدن را به آزار جنسی متهم کرد، به روسیه گریخت

تارا رید، زن آمریکایی ۵۹ ساله، گفت در روسیه احساس امنیت می‌کند و می‌خواهد آنجا بماند

جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا-MANDEL NGAN / AFP

تارا رید مدعی شده است که در سال ۱۹۹۳، زمانی که او در دفترش در کنگره آمریکا کار می‌کرد، جو بایدن به او آزار جنسی رسانده است؛ ادعایی که رئیس جمهوری آمریکا آن را با قاطعیت رد کرد و چنین گفت: «بی‌تردید چنین اتفاقی هرگز، هرگز، نیفتاده است.»

زمانی که بایدن سناتور ایالت دلاور بود، تارا رید سمت دستیاری او را بر عهده داشت و برای او کار می‌کرد. او در سال ۲۰۲۰ و زمانی که کارزار ریاست‌جمهوری بایدن آغاز به‌کار کرد، با طرح این ادعا که در ۲۹ سالگی و در راهروی کاپیتول هیل مورد آزار جنسی بایدن قرار گرفته است، خبرساز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن آمریکایی بایدن را متهم کرد که او را به زور به دیوار فشار داده و دستانش را زیر پیراهن و دامن او برده است.

روزنامه گاردین به نقل از گفتگوی تارا رید با اسپوتنیک، نوشت: «زمانی که در مسکو از هواپیما پیاده شدم، برای اولین بار پس از مدت‌ها احساس امنیت کردم و احساس کردم که صدایم شنیده می‌شود؛ احساس احترام کردم.»

او مدعی شد آمریکا را پس از آن ترک کرد که یک سیاستمدار جمهوری‌خواه به او اطلاع داد در معرض خطر جانی قرار دارد.

رید با بیان اینکه امیدوار است تابعیت آمریکایی‌اش را بتواند حفظ کند، گفت:‌ «می‌خواهم از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، تقاضای شهروندی روسیه کنم؛ قول می‌دهم که شهروند خوبی باشم.»

تارا رید یکی از چند زنی است که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جو بایدن را به لمس کردن، در آغوش گرفتن، یا بوسیدن ناخواسته متهم کرده‌اند. به‌گفته رید او  در ارتباط با این موضوع شکایتی تنظیم کرده، اما هیچ پرونده‌ای از شکایت او وجود ندارد و مشخص نیست آیا ادعای او به‌طور رسمی بررسی شده است یا خیر.

سخنگوی جو بایدن در واکنش به این اتهام‌ها گفت اعتقاد دارد زنان «حق دارند که صدایشان شنیده شود»، اما این مورد ادعایی «مطلقا رخ نداده است».

بیشتر از جهان