یگان جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را رسانه‌های اسرائیلی افشا کردند

یگان ۷۰۰ مسئول قاچاق تدارکات و تجهیزات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گزارش شده است

وب‌سایت آی ۲۴ روز سه‌شنبه ششم ژوئن (۱۶ خرداد)، در گزارشی از افشای فعالیت یگان جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طرف رسانه‌های اسرائیلی خبر داد.

بنا بر این گزارش، آن‌طور که رسانه دولتی کان اسرائیل اعلام کرده، یگان ۷۰۰ سپاه پاسداران مسئول قاچاق تدارکات و تجهیزات نیروی قدس است. این یگان به‌ویژه، مسئولیت انتقال تجهیزات نظامی به شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی در سوریه و حزب‌الله لبنان را بر عهده خواهد داشت.

بنا بر گزارش این شبکه تلویزیونی، یگان ۷۰۰ را یکی از مقام‌های سابق نیروی قدس که ارتباط گسترده‌ای با مقام‌های ارشد در ایران، سوریه و لبنان دارد، اداره می‌کند. این شخص، گال فرسات (Gal Farsat) معرفی شده اما توضیح بیشتری درباره او ارائه نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های گذشته اتفاق‌هایی مبنی بر قاچاق اسلحه از جمهوری اسلامی به شبه‌نظامیان در غزه، لبنان یا سوریه و همچنین انتقال تجهیزات از تهران به مسکو برای جنگ علیه اوکراین، سرفصل اخبار بوده است. با توجه به این موضوع، دولت اوکراین بسته تحریمی ۵۰ ساله علیه ایران را در روز ۲۹ مه تصویب کرد.

با وجود انکارهای جمهوری اسلامی درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه، بر اساس گزارش اسکای نیوز در روز پنجم ژوئن، یک قرارداد تسلیحاتی ۱۶ صفحه‌ای نشان داد که تهران به مسکو برای حمله به اوکراین مهمات فروخته است. این اولین شواهد رسمی از موضوعی است که مدت‌ها کی‌یف و واشنگتن به آن واکنش نشان داده بودند و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی شده بودند.

در همین حال، روزنامه اورشلیم‌ پست نیز روز دوشنبه گزارشی درباره ابعاد تنش میان ایران و اسرائیل منتشر کرد. بر اساس این گزارش، به‌نقل از برخی منابع خبری عربستان سعودی، حمله‌ جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه بین‌المللی حلب و مناطق پیرامون آن، که در روز سوم مه ۲۰۲۳ به‌وقوع پیوست، شماری از تاسیسات مخفی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را که در خاک سوریه فعالیت می‌کردند، هدف قرار داد.

به‌گزارش اورشلیم‌ پست، این مجموعه تاسیساتِ مخفی متعلق به‌ حکومت اسلامگرای ایران، در واقع کارخانه‌های تولید موشک بودند؛ موشک‌هایی که بر پایه اطلاعات منتشرشده در این زمینه از دقت بالایی در نقطه‌زنی برخوردارند.

اورشلیم‌ پست همچنین مدعی شد واحدی که مسئولیت اداره این کارخانه‌های موشک‌سازی در خاک سوریه را بر عهده داشت، «واحد ۱۸۳۴۰» نام دارد که متشکل از نیروهای ایرانی و سوری بوده و فرماندهی آن بر عهده فردی به‌نام جواد سلیمانی است.

جمهوری اسلامی در حالی به فعالیت‌های مخرب برون‌مرزی خود ادامه می‌دهد که وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز پنجشنبه اول ژوئن، مجموعه‌ تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه چند تن دیگر از عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد. این اشخاص متهم شده‌اند که در برنامه‌ریزی و اجرای چندین توطئه و عملیات تروریستی، از جمله علیه مقام‌های پیشین دولت آمریکا، دست داشته‌اند.