ستاره‌ها یکی‌یکی وارد می‌شوند؛ هفتمین لیگ قدرتمند جهان در عربستان سعودی

پس از جذب بنزما، رونالدو، کولیبالی، کانته و روبن نوس، حالا سعودی‌ها درحال مذاکره با ستارگان دیگری همچون ادوارد مندی، مارسلو بروزوویچ، حکیم زیاش، روملو لوکاکو، توماس پارتی و مهدی طارمی‌اند

مدیران ورزش عربستان سعودی با اختصاص بودجه‌ای ۲۰ میلیارد یورویی و برنامه‌ریزی دقیقی که برای آینده فوتبال این کشور انجام داده‌اند، تصمیم دارند طی دو فصل، لیگ برتر فوتبال این کشور را پس از انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و پرتغال، به هفتمین لیگ قدرتمند و باکیفیت دنیا تبدیل کنند.

تازه‌ترین ستاره انتقال‌یافته به لیگ حرفه‌ای عربستان کالیدو کولیبالی، مدافع فرانسوی چلسی، است که چهار تیرماه با قراردادی سه ساله، به الهلال عربستان سعودی پیوست. مدیران الهلال برای خرید کولیبالی ۲۵ میلیون یورو به چلسی پرداخت کردند و دستمزد سالانه ۳۰ میلیون یورویی نیز در انتظار این ستاره در ریاض است. کولیبالی فصل گذشته با مبلغ ۳۸ میلیون یورو از ناپولی به چلسی رفته بود.

دو روز قبل از انتقال کولیبالی، سعودی‌ها موفق شدند روبن نوس، ستاره پرتغالی و ملی‌پوش باشگاه ولورهمپتون انگلستان را که در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارد و از باشگاه‌های بزرگی همچون بارسلونا، لیورپول و منچستریونایتد پیشنهاد داشته است، با قراردادی دائمی و سه ساله به ارزش سالانه ۵۵ میلیون یورو به الهلال بیاورند.

انتقال  روبن نوس، این ستاره جوان و ۲۶ ساله به عربستان سعودی که ۴۱ بازی ملی در کارنامه دارد و در فیفادی اخیر برابر بوسنی نیز به میدان رفت و پاس گل داد، پاسخ روشنی به منتقدان سعودی‌ها از جمله رئیس یوفا است که بر موضوع «مهاجرت ستارگان مسن به خاورمیانه» دست گذاشته بودند و نشان داد مدیران ورزش این کشور علاوه بر جذب فوق‌ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و کریم بنزما که همچنان جزو بهترین مهاجمان دنیا محسوب می‌شوند، به سمت خرید ستاره‌های جوان فوتبال دنیا نیز حرکت کرده‌اند.

باشگاه الهلال با انتشار ویدیو معرفی روبن نوس در رسانه‌های اجتماعی به عنوان فوق‌ستاره جدید این تیم، نوشت: «انتقال نوس از سنگر گرگ‌ها به بزرگ‌ترین تیم آسیا.»

انگولو کانته، هافبک دفاعی قدرتمند باشگاه چلسی، نیز دیگر ستاره‌ای بود که طی هفته گذشته به الاتحاد عربستان، قهرمان لیگ حرفه‌ای سعودی‌ها، پیوست. قرارداد این ستاره فرانسوی ۳۲ ساله با الاتحاد چهار ساله خواهد بود و سالی ۲۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که سعودی‌ها پیش از این موفق شده بودند با انتقال ستارگانی مانند کریستیانو رونالدو، داوید اوسپینا، الوارو گونزالس و اندرسون تالیسکا به النصر، کریم بنزما به الاتحاد و موسی مارگا به الهلال، کیفیت لیگ حرفه‌ای فوتبال خود را به حدی فراتر از قاره آسیا ببرند؛ کیفیتی که دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی الهلال در چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا خود گواه آن خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کهکشانی‌تر می‌شوند

با این حال مدیران ورزش عربستان سعودی همچنان در حال مذاکره فشرده برای جذب دیگر ستارگان فوتبال دنیا به لیگ حرفه‌ای این کشورند. بر اساس آخرین اخباری که در رسانه‌های معتبر دنیا منتشر شده است، مذاکرات با ادوارد مندی، دروازه‌بان و حکیم زیاش، وینگر تیم چلسی، برای پیوستن به الهلال عربستان به مراحل نهایی رسیده است.

الهلالی‌ها در روزهای گذشته با نمایندگان روملو لوکاکو، مهاجم اینتر نیز مذاکراتی داشته و به این بازیکن دستمزد ۲۵ میلیون یورویی در سال به مدت دو فصل را پیشنهاد ارائه داده‌اند. شنیده می‌شود ستاره بلژیکی مشتاق این انتقال است.

همچنین گفته شده مارسلو بروزوویچ، ستاره صربستانی اینتر که هدف بارسلونا برای تقویت خط میانی در فصل جاری است، به‌زودی با قراردادی سه ساله به ارزش سالانه ۲۰ میلیون یورو به النصر عربستان خواهد پیوست.

توماس پارتی، ستاره آرسنال هم که از یوونتوس پیشنهاد دارد، هم‌زمان در حال مذاکره با سه باشگاه اول عربستان سودی است و سعودی‌ها اعلام کرده‌اند برخلاف ایتالیایی‌ها، برای پرداخت ۴۰ میلیون یورو به توپچی‌های لندن مشکلی ندارند.

در همین حال، لئوناردو اسپینازولا، مدافع چپ‌پا و ۳۰ ساله رم و تیم ملی ایتالیا، طی هفته گذشته با سه باشگاه مطرح عربستانی مذاکرات موفقیت‌آمیزی داشت و در حال تصمیم برای پیوستن به یکی از باشگاه‌های الهلال، النصر یا الاتحاد است.

النصر عربستان که از مدتی پیش با ویلیام کاروالیو، هافبک مطرح و پرتغالی بتیس، به توافق شخصی رسید، در آستانه توافق نهایی با باشگاه اسپانیایی قرار دارد.

سائول نیگز، هافبک اسپانیایی اتلتیکومادرید، نیز از النصر عربستان پیشنهاد جدی دریافت کرده است.

رسانه‌های سعودی طی چند روز اخیر درباره پیوستن قریب‌الوقوع مهدی طارمی، ستاره ایرانی باشگاه پورتو و آقای گل فصل پیش لیگ پرتغال، یک موج خبری به راه انداخته‌اند. ظاهرا برای نهایی شدن این بمب نقل‌وانتقالاتی تنها گرفتن امضای مدیران پورتو باقی مانده است.

در چنین شرایطی و با حضور مربیان نامدار فوتبال جهان مانند رومن دیاز، دینکو یلیچیچ و نونو سانتوس در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، در فصل آینده فوتبال دنیا باید افزایش چشمگیر کیفیت لیگ فوتبال سعودی‌ها و همچنین ظهور ستارگان جدید و جوان عربستانی در فوتبال آسیا را شاهد باشیم.

بیشتر از فوتبال