انفجار بمب در حومه دمشق دست‌کم ۵ کشته برجا گذاشت

رسانه‌های سوریه گزارش کرده‌اند که در روزهای اخیر دست‌کم سه انفجار در منطقه «سیده زینب» رخ داده است

انفجار محله سیده زینب حومه دمشق- SYRIAN TV / AFP

رسانه‌های سوری می‌گویند در اثر دو انفجار در حومه دمشق، چندین نفر کشته و زخمی شدند.  

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های بهداشتی سوریه از کشته شدن دست کم ۵ نفر و مجروح شدن ۲۶ نفر خبر داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که در مهم‌ترین حمله انتحاری، یک تاکسی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی هتل «سید الاسلام» و در منطقه «سیده زینب» منفجر شده است. 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که این تاکسی هدف قرار گرفته و منفجر شده است، اما رسانه‌های سوریه گزارش کرده‌اند که بمب‌هایی که در این تاکسی جاسازی شده‌اند، عامل اصلی انفجار بوده‌اند. 

رسانه‌های سوری همچنین گزارش داده‌اند که انفجار دومی هم در حومه دمشق رخ داده است و چندین نفر زخمی شده‌اند. بر اساس اعلام این رسانه‌ها، انفجار دوم ناشی از بمب جاسازی شده در یک دستگاه موتورسیکلت بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو روز پیش نیز منابع خبری سوری از انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری‌شده در همین منطقه که به محله «سیده زینب» یا زینبیه شهرت دارد، خبر دادند. در جریان این بمب‌گذاری دست‌کم دو شهروند زخمی شده‌اند. 

دمشق پایتخت سوریه در ماه‌های اخیر شاهد حملات انتحاری و بمب‌گذاری‌های مشابه بوده است. انفجار بمب در یک مینی‌بوس در ماه فوریه گذشته، جان یک نظامی سوری را گرفت و چندین شهروند زخمی شدند.

حملات انتحاری و بمب‌گذاری‌ها در دمشق باعث نگرانی مقام‌های سوری شده‌اند، زیرا حملات انتحاری سال ۲۰۱۳ در دمشق را تداعی می‌کنند. 

انفجار بمب در ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۳ در چندین خودرو در دمشق، جان دست‌کم ۸۰ نفر را گرفت. این انفجارها در نزدیکی مقر حزب بعث سوریه و سفارت روسیه رخ دادند. 

روسیه و جمهوری اسلامی پس از آغاز انقلاب مردم سوریه علیه حکومت بشار اسد در بهار سال ۲۰۱۱، نیروهای نظامی خود را برای سرکوب گسترده‌ مخالفان به این کشور اعزام کردند. 

مداخله نظامی روسیه و جمهوری اسلامی در سوریه، به حکومت بشار اسد کمک کرد تا در قدرت باقی بماند. 

به گفته سازمان‌های حقوق بشری سوری، در جریان جنگ داخلی این کشور که بیش از یک دهه به طول انجاميد، بیش از ۵۰۰ هزار سوری جان باختند و نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور عربی آواره و پناهنده شدند.

بیشتر از جهان