ده‌ها تن در درگیری پلیس اسرائیل و پناهجویان اریتره‌ای مجروح شدند

پلیس تل‌آویو با وجود هشدارهای قبلی در مورد احتمال درگیری میان مخالفان و موافقان دولت اریتره از شدت درگیری میان دو طرف «غافلگیر» شده است

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در درگیری میان شماری از پناه‌جویان اریتره‌ای با پلیس اسرائیل در شهر تل‌آویو دست‌کم ۱۶۰ تن مجروح شدند.

درگیری‌ و خشونت‌های روز شنبه، تنها با پلیس اسرائیل نبوده است و گروهی از مدافعان و مخالفان دولت اریتره در برابر سفارت این کشور در تل‌آویو با هم درگیر شدند.

وب‌سایت اورشلیم‌پست شامگاه شنبه دوم سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۲) به‌نقل از پلیس و منابع بیمارستانی در تل‌آویو اعلام کرد وضعیت هشت تن از مجروحان وخیم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان صدها پناهجوی اریتره‌ای با پلیس اسرائیل به‌دنبال تجمعی در اعتراض به برگزاری مراسمی بود که سفارت اریتره در تل‌آویو آن را برنامه‌ریزی کرده بود.

به‌نوشته روزنامه تایمز‌ اسرائیل، پلیس تل‌آویو با وجود هشدارهای قبلی در مورد احتمال درگیری میان مخالفان و موافقان دولت، از شدت درگیری میان دو طرف «غافلگیر» شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقام‌های پلیس تل‌آویو به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: «مخالفان رژیم اریتره از موانع عبور کردند، با پلیس درگیر شدند و سنگ پرتاب کردند. ما از شدت خشونت‌‌ها متعجب شدیم.»

به‌گفته پلیس اسرائيل، دست‌کم ۲۷ افسر در درگیری‌های روز شنبه با پناه‌جویان اریتره‌ای مجروح شدند و حداقل سه معترض هم پس از «ایجاد خطر واقعی برای جان ماموران» هدف گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، اعتراض‌های خشونت‌آمیز مشابهی هم در سایر کشورهای جهان گزارش شده است. در هفته‌های گذشته، حکومت اریتره که یکی از سرکوب‌گرترین حکومت‌های استبدادی جهان به‌شمار می‌رود، مراسم‌ها و جشن‌های حکومتی را به‌مناسبت ۳۰ سالگی استقلال خود برگزار کرده است.

بیش از ۳۰ هزار پناهجوی آفریقایی در اسرائیل زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها از اریتره به اسرائیل رفته‌اند.

پناهندگان اریتره‌ای می‌گویند از ترس بازداشت، شکنجه و اذیت و آزارهای حکومتی که آن را «کره شمالی آفریقا» می‌نامند، به اسرائیل پناهنده شده‌اند.

بیشتر از جهان