بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای حمایت از دموکراسی‌‌های نوظهور

هدف این کمک «ارائه خدمات ضروری و کمک به پیشرفت ملموس شهروندان در کشورهایی است که از گشایش‌های ‏دموکراتیک برخوردارند»‏

نشست انقلاب دموکراسی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل - DAVID DEE DELGADO / POOL / AFP

دولت آمریکا روز چهارشنبه، ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر)، اعلام کرد که در مواجهه با افزایش تعداد حکومت‌های خودکامه در سراسر جهان، ۲۲۵ میلیون دلار برای حمایت از دموکراسی‌های نوظهور اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار بود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، این کمک را در مراسمی در روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کنند.

بخش عمده این بسته حمایتی به مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار به پروژه‌های بخش خصوصی در نپال اختصاص داده خواهد شد، جایی که نظام سیاسی، از زمانی که توافق صلح در سال ۲۰۰۶ به جنگی داخلی پایان داد که بیش از ۱۷ هزار قربانی گرفت، روندی رو به تثبیت طی می‌کند.

کمک به نپال شامل حمایت از مشاغل کوچک و حمل‌ونقل پایدار در این کشور حوزه هیمالیا است.

مبلغ ۱۴۵ میلیون دلار از این کمک از بودجه دولتی آمریکا تامین می‌شود که شامل حمایت از ایجاد شغل و عرصه‌های دیگری است که برای تحقق دموکراسی اساسی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بسته همچنین شامل کمک‌های مالی دیگر، از جمله کمک‌های بنیاد فورد و بنیاد راکفلر است که از گروه‌های جامعه مدنی، پروژه‌های برق روستایی، و پروژه‌های مرتبط با اقلیم در کشورهایی مانند مولداوی و تانزانیا و زامبیا حمایت می‌کند.

هدف این کمک «ارائه خدمات ضروری و کمک به پیشرفت ملموس شهروندان در کشورهایی است که از گشایش‌های دموکراتیک برخوردارند.»

بلینکن و پاور پروژه حمایت از دموکراسی را سال گذشته آغاز کردند، زیرا جنگ اوکراین این زنگ خطر را به صدا درآورد که دموکراسی‌ها را دولت‌های مستبدی مانند روسیه و چین تهدید می‌کنند.

تعدادی از دموکراسی‌های نوپا دچار شکست‌های بزرگی شده‌اند، به‌طوری که ارتش در نیجر دولت منتخب را در ماه ژوییه برکنار کرد و نیروهای مسلح سودان در سال ۲۰۲۱ رهبران غیرنظامی را کنار زدند. سودان از آن زمان وارد جنگ بین گروه‌های نظامی رقیب شده است.

بیشتر از جهان