دختر شایسته مصر کیست؟

مصر آخرین بار سال ۲۰۱۹ در مسابقات جهانی دخترشایسته شرکت کرد

موهارا قبلا در مسابقه بین‌المللی «دختر بین‌‌قاره‌ای» که اکتبر ۲۰۲۲ در شرم‌الشیخ برگزار شد، نماینده مصر بود‌ــ‌ Instagram/_mohraa

دختر شایسته مصر معرفی شد.

موهارا تانتاوی روز دوشنبه، ۲۵ سپتامبر چهار رقیب دیگر را پشت سر گذشت و عنوان «دخترشایسته ۲۰۲۳ مصر» را به دست آورد.

این دختر جوان ۲۱ ساله، مدل و فارغ‌التحصیل بازاریابی تجاری از قاهره، اکنون نماینده مصر در مسابقات جهانی دخترشایسته ۲۰۲۳ است که نوامبر امسال در السالوادور برگزار می‌شود.

ایا عبدالرازیک، نفر دوم و عامره عثمان، میرا تارک و سلما التوخی بقیه فینالیست‌ها بودند.

رقابت امسال اولین دوره مسابقات ملی مصر از زمانی بود که شرکت یوگن گروپ (Yugen Group) در دبی، مجوز برگزاری مراسم «دختر شایسته» برای مصر را دریافت کرد.

این اولین باری نبود که موهارا در مسابقات زیبایی شرکت کرده بود. او در مسابقه بین‌المللی «دختر بین‌‌قاره‌ای» که اکتبر ۲۰۲۲ در شرم‌الشیخ برگزار شد، هم نماینده مصر بود.

مسابقات بین‌المللی دختر بین‌قاره‌ای (Miss Intercontinental) یک رویداد سالانه بین‌المللی با حضور ۶۰ کشور از سراسر جهان است که نمایندگان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۷ سال داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حساب کاربری دختر شایسته مصر در اینستاگرام، ضمن معرفی موهارا به عنوان فرد برگزیده این رویداد، نوشت که تانتاوی با زیبایی کارزیماتیک، مهارت‌های ارتباطی موثر و قلبی پرشور برای طرفدارانش، هوش از سر داوران و هوادارانش ربود.

این حساب کاربری در ادامه به سوالی که در بخش پرسش و پاسخ مسابقه مطرح شد و تانتاوی با جوابش قلب داوران را تسخیر کرد، اشاره کرد و نوشت که او در پاسخ به این سوال که به نظر شما بزرگ‌ترین دلیل وجود فقر در بسیاری از کشورهای جهان چیست، گفت: «من معتقدم دلیل اصلی وجود فقر در بسیاری از کشورها کمبود منابعی مانند آموزش یا فرصت‌های اقتصادی است. اگر دختر شایسته مصر باشم، با سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برای ایجاد فضای سرمایه‌گذاری خرد و توانمندسازی افرادی که در شرایط ناگوار فقر گیر کرده‌اند، کار می‌کردم تا به آ‌ن‌ها قدرت خروج از این چرخه را بدهم.»

مصر آخرین بار در سال ۲۰۱۹ با دایانا حامد در مسابقات جهانی دختر شایسته حضور یافت. این کشور از زمان اولین حضور در این رویداد از سال ۱۹۸۷ تاکنون موفق نشده است عنوانی کسب کند یا در این رقابت‌ها پیروز شود.

بیشتر از مُد و زیبایی