هند برای برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۳۶ اعلام آمادگی کرد

نخست‌وزیر هند اعلام کرد که پرجمعیت‌ترین کشور جهان برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۶ نامزد خواهد شد

هند اعلام کرده که پیشنهاد میزبانی المپیک جوانان در سال ۲۰۲۹ را نیز بررسی خواهد کرد ـ AFP

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند، در مراسم افتتاحیه نشست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در بمبئی گفت که میزبانی المپیک ۲۰۳۶، «رویای دیرینه» هند است.

به گزارش اسوشیتدپرس، مودی تاکید کرد: «هندی‌ها فقط عاشق ورزش نیستند، بلکه ما با آن زندگی می‌کنیم. هند در آماده‌سازی برگزاری المپیک در  ۲۰۳۶ سنگ‌‌تمام خواهد گذاشت، زیرا این رویای ۱.۴ میلیارد هندی است. ما می‌خواهیم با حمایت شما این رویا را محقق کنیم و مطمئنم که با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک، این اتفاق رخ خواهد داد.»

او در ادامه اعلام کرد که هند پیشنهاد میزبانی المپیک جوانان در ۲۰۲۹ را نیز بررسی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر هند هنوز شهر یا منطقه مشخصی را برای برگزاری المپیک ۲۰۳۶ مشخص نکرده است، اما احتمال داده می‌شود که احمدآباد با دارا بودن بزرگ‌ترین ورزشگاه دنیا به گنجایش ۱۳۲ هزار نفر، شهر اصلی میزبان در پیشنهاد هند خواهد بود.

پیش از این، اندونزی و مکزیک رسما‌ از تمایل خود به برگزاری المپیک ۲۰۳۶ خبر داده بودند و ماه گذشته آندری دودا، رئیس‌ جمهوری لهستان، نیز از تمایل کشورش برای میزبانی این مسابقات خبر داد.

کمیته بین‌المللی المپیک هنوز هیچ چارچوب مشخصی برای زمان اعطای میزبانی بازی‌های ۲۰۳۶ تعیین نکرده است.

پس از مسابقات المپیک پاریس در ۲۰۲۴، نوبت به مسابقات لس‌آنجلس در ۲۰۲۸ و بریزبن در ۲۰۳۲ خواهد رسید. بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا است. هزینه برگزاری المپیک ۲۰۳۲ حدود پنج میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود که بخش زیادی از آن از طریق فروش بلیت، حمایت‌ مالی کشور میزبان و فروش حق پخش رسانه‌ای تامین شود. کمیته بین‌المللی المپیک پیش‌بینی کرده است که این بازی‌ها ۱۷ میلیارد دلار سود داشته باشد.

بنا به اعلام کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴، مراسم افتتاحیه این مسابقات در پاریس برخلاف روال معمول، در ورزشگاه برگزار نمی‌شود. المپیک پاریس قرار است ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴ و با عبور ناوگانی متشکل از ۲۰۰ قایق روی رود سن، افتتاح شود.

دولت فرانسه برآورد می‌کند که ساحل رود سن میزبان ۱۰۰ هزار تماشاگر خواهد بود که باید بلیت بخرند، اما حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز می‌توانند در خیابان‌های اطراف، ‌‌رایگان شاهد مراسم افتتاحیه باشند.

بیشتر از ورزش