مسافران دبی «صبحانه در تیفانی» را امتحان کنند

این اولین کافه تیفانی در خاورمیانه و چهارمین کافه این برند در جهان است

منوی این کافه رنگ و بوی فرانسوی دارد که سرآشپز ماریون لوفور آن را تنظیم کرده است-Instagram/blueboxcafenyc

با افتتاح کافه تیفانی در دبی، محل جالب توجه دیگری به فهرست اماکن دیدنی گردشگران دبی اضافه شد.

این اولین کافه تیفانی در خاورمیانه و چهارمین کافه تیفانی در جهان است. اگرچه داستان این کافه با فیلم کلاسیک «صبحانه در تیفانی» با هنرنمایی ادری هپبورن گره‌ خورده است، با قدم گذاشتن به آن، تلالو و روح جواهرات تیفانی را می‌بینید که فضا را در بر گرفته است.

پس از بازگشایی این کافه نیویورک و لندن و هنگ‌کنگ، چهارمین شعبه کافه «بلو باکس» خانه جواهر تیفانی رسما از روز پنجشنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در «دبی مال» آماده پذیرایی از مهمان‌ها شد. فضای این کافه یک ناهارخوری کوچک با ظرفیت ۳۸ نفر است که با الهام گرفتن از معماری داخلی و طراحی فروشگاه جواهرات تیفانی آراسته‌ شده است و از صبحانه تا چای بعدازظهر در آن سرو می‌شود.

برای درک جذابیت صرف یک وعده غذایی در کافه بلو باکس تیفانی باید سری زد به داستان خود این خانه جواهرات که از سال ۱۸۳۷ جواهرسازی و دنیای زیورآلات را زیرورو کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنیان‌گذار آن، چارلز لوئیس تیفانی آمریکایی، از نیویورک به پاریس رفت تا جواهرات منحصربه‌فرد اشراف فرانسوی را بخرد و آن‌ها را برای ساخت جواهرات جدید استفاده کند. تیفانی شرکتی است که قطعاتی را برای ملکه ویکتوریا و تزارهای روسیه ساخته است. چیزی را هم که امروزه به نام حلقه نامزدی می‌شناسیم تیفانی در سال ۱۸۸۶ ابداع کرد. معرفی پلاتین به دنیای جواهرات نیز از ابداع‌های برجسته این خانه جواهرات است.

در حال حاضر، چهار کافه از این نوع در جهان وجود دارد: گل سرسبد آن‌ها و شعبه اصلی در خیابان پنجم در منهتن؛ دومی در هارودز در لندن؛ سومی پکینگ رود در هنگ کنگ؛ و اکنون در دبی مال. این کافه در بوتیک تیفانی در «فشن اَوِنیو» این مرکز خرید قرار دارد. دکور آن حال و هوایی به رنگ آبی مخصوص تیفانی دارد؛ از صندلی‌های مخملی و رنگ دیوار گرفته تا جعبه‌های جواهری که از سقف به شکل لوستر آویزان شده‌ است.

منوی این کافه رنگ و بوی فرانسوی دارد که سرآشپز ماریون لوفور آن را تنظیم کرده است.

قیمت صبحانه در کافه تیفانی از ۲۶۰ درهم (۷۰ دلار) شروع می‌شود.

بیشتر از سفر