سنای آمریکا: شرکت‌های فناوری سیاست‌های کنترل محتوای مربوط به جنگ حماس و اسرائیل را توضیح بدهند

گوگل، تیک‌تاک، ایکس و متا ملزم به ارسال اطلاعات مربوط به حماس شدند

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی روز جمعه ۲۰ اکتبر اعلام کردند که در نامه‌ای به شرکت‌های فناوری متا، گوگل، تیک‌تاک، و اکس (توییتر سابق)، خواستار اطلاعاتی درباره سیاست‌های تعدیل محتوای آن‌ها درباره جنگ اسرائیل و حماس شدند.

به گزارش رویترز، سناتورهای جمهوری‌خواه کمیته بازرگانی سنای آمریکا اعلام کردند که از این شرکت‌ها خواسته‌اند که متعهد به حفظ کامل تاریخچه مستند جنایت‌های حماس باشند.

گروه شبه‌نظامی و شیعه فلسطینی حماس در هفتم اکتبر به اسرائیل حمله کرد. تا کنون حدود ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. از آن زمان تا کنون، اسرائیل غزه را زیر بمباران هوایی گرفته است. منابع فلسطینی نیز می‌گویند که تاکنون دست‌کم ۴ هزار و ۱۳۷ فلسطینی، از جمله صدها کودک، در نوار غزه کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوار غزه منطقه‌ای به طول ۴۵ کیلومتر است که ۲.۳ میلیون نفر جمعیت دارد و از سال ۲۰۰۶ تحت کنترل حماس اداره می‌شود. 

از شانزده سال پیش، زمانی که اسرائیل غزه را محاصره کرد، ارتباط غزه با دنیای خارج در عمل قطع شده است. قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا به رهبری سناتور تد کروز گفتند: «معتقدیم که حفظ تاریخچه مستند کامل از جنایت‌های حماس ضروری است.»

رویترز نوشته است که سیاست‌های محدودکننده انتشار محتوای آزاردهنده در شبکه‌های اجتماعی معمولا منطقی است، اما فیلم‌ها و تصویرهایی که نظامیان، شهروندان، روزنامه‌نگاران، و کسانی که به اقدام‌های تروریستی متوسل می‌شوند باید حفظ شود تا به پیگیری جنایت‌های جنگی و اطلاعاتی کمک شود. بر این اساس، گردهمایی‌ها و گزارش رسانه‌ها و سوابق تاریخی باید حفظ و مستند شود.

سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که بخشی از چنین اطلاعاتی را از این رسانه‌های اجتماعی درخواست کرده‌اند. از جمله این اطلاعات، سیاست‌های مربوط به انتشار محتوای جنگ اسرائیل و حماس، داده‌های مربوط به محتوای حذف‌شده به‌طور ساختاری و بدون بررسی انسانی، و توضیح درباره این است که قوانین بین‌المللی چه اثری بر این سیاست‌ها دارد.

سناتورهای آمریکایی همچنین پرسیدند که چگونه این شرکت‌ها از برنامه‌های تحریمی که مستلزم مسدود کردن منافع حماس است پیروی می‌کنند و چگونه از استفاده از پلتفرم‌هایشان برای حمایت مادی از حماس جلوگیری می‌کنند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که برای افزایش محدودیت‌ها بر گروه‌ حماس، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با حماس را تحریم کرده است. به گزارش رویترز، آمریکا تحریم‌های مرتبط با تروریسم را علیه ۹ فرد و یک نهاد مرتبط با حماس اعمال کرده است. دولت آمریکا همچنین روز چهارشنبه ۲۶ مهر اعلام کرد که با اقدام‌های جدیدی نشان داد که به‌رغم انقضای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای مقابله با این برنامه و تولید پهپاد در ایران را بیشتر خواهد کرد.

بیشتر از جهان