هنرمندان سعودی صنایع دستی و میراث فرهنگی‌ کشورشان را در نمایشگاه میلان ارائه می‌کنند

حضور هنرمندان عربستان سعودی در ایتالیا در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ ریاض برای ارتقای تبادل فرهنگی در سراسر جهان است

گلدوزی آیات قرآنی با نخ طلا روی پارچه‌ کعبه، کارخانه کیسوا در مکه، ۲۹ نوامبر ۲۰۰۸‌ــ AFP

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهر میلان ایتالیا که از دوم تا دهم دسامبر برگزار می‌شود، هنرمندان سعودی با حضور در غرفه‌ای در این نمایشگاه شاخص، بازدیدکنندگان را با صنایع دستی و میراث فرهنگی غنی کشورشان آشنا می‌کنند.

به گزارش عرب‌نیوز،‌ غرفه عربستان سعودی در نمایشگاه صنایع دستی میلان زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور بر پا شده است و جنبه‌های مختلف فرهنگ و میراث ملی این کشور را به نمایش می‌گذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسسه سلطنتی هنرهای سنتی عربستان سعودی آثاری از ۱۲ دانشجویش را در این نمایشگاه عرضه می‌کند. از دیگر نهادهای شرکت‌کننده می‌توان به کمیسیون میراث عربستان سعودی، کمیسیون هنرهای آشپزی، کمیسیون تئاتر و هنرهای نمایشی و موسسه صنایع دستی عربستان سعودی اشاره کرد.

عربستان سعودی در نمایشگاه میلان بر رابطه شعر عربی با فرهنگ ایتالیا تمرکز کرده است و منتخبی از این ابیات که به زبان ایتالیایی ترجمه شده‌اند، روی نقاشی‌های دیواری ورودی غرفه توجه مخاطبان را جلب می‌کنند.

در همین حال کمیسیون میراث عربستان سعودی، نبوغ خلاقانه ۲۵ صنعتگر و هنرمند صنایع دستی و سنتی را که از دیرباز مایه مباهات آن ملت بوده است، به نمایش خواهد گذاشت.

 کمیسیون تئاتر و هنرهای نمایشی عربستان سعودی هم قرار است در نمایشگاه میلان، ۱۳ هنر نمایشی سنتی را ارائه کند. ۱۲ سرآشپز از کمیسیون هنرهای آشپزی نیز آماده ارائه غذاهای محبوب عربستان سعودی به بازدیدکنندگان جهانی خواهند بود.

مشارکت عربستان سعودی در نمایشگاه صنایع دستی میلان در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ مدنظر ولیعهد این کشور و به منظور ارتقای مبادلات فرهنگی با سراسر جهان است.

العربیه انگلیسی هفته گذشته در گزارشی با استناد به مطالعات و داده‌های رسمی دولتی، روند پیشرفت عربستان سعودی در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ را قوی ارزیابی کرد و نوشت که ریاض در مسیر دستیابی به بسیاری از اهداف ۱۴گانه‌اش احتمالا از زمان‌بندی اعلام‌شده جلوتر خواهد بود.

عربستان سعودی چشم‌انداز ۲۰۳۰ را در سال ۲۰۱۶ با هدف تنوع بخشیدن به اقتصادش برای دوران «پس از نفت» و تقویت حضور جهانی‌ این کشور طراحی کرد. این برنامه‌ به تنوع بخشیدن به منابع درآمدی، تقویت خدمات عمومی مانند بهداشت و آموزش‌ و‌ پرورش و تقویت نوآوری و سرمایه‌گذاری نظر دارد و یکی از اهداف مهم آن بهبود کیفیت زندگی شهروندان عربستان سعودی و ارتقای جایگاه جهانی این کشور اعلام شده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر