بودجه ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساختمان جدید سفارت آمریکا در دوبلین

ساختمان جدید سفارت ایالات متحده در ایرلند ظرفیت ۱۸۹ کارمند و دیپلمات را خواهد داشت

ساختمان فعلی سفارت ایالات متحده در دوبلین، اوت ۲۰۲۳‌ــ رسانه‌های اجتماعی

دولت بایدن به کنگره ایالات متحده آمریکا اطلاع داد که قصد دارد برای خرید یک هتل متروکه در دوبلین، تخریب آن و ساخت‌وسازهای جدید با هدف تبدیل این مکان به ساختمان جدید سفارت ایالات متحده در ایرلند، نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار هزینه کند.

وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید در تلاش است هتل ژوری در محله مجلل بالزبریج در دوبلین را به قیمت ۱۷۱ میلیون دلار خریداری کند. بر اساس اطلاعیه‌ای که به کنگره ارسال شد، هزینه‌های مرتبط با این جابه‌جایی از جمله طراحی و ساخت ساختمان جدید و تجهیز آن مجموعا بیش از ۶۸۸.۸ میلیون دلار براورد شده است.

ساختمان فعلی سفارت آمریکا در دوبلین در زمینی با مساحت ۱.۷ هکتار در پایتخت ایرلند واقع است که در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده و وزارت خارجه می‌گوید که این ساختمان «بسیار بیشتر از عمر مفیدش کار کرده، برای نیازهای عملیاتی ما بسیار کوچک است و درون آن نمی‌توان چیدمان خاصی را اجرا کرد».

این اطلاعیه توضیح می‌دهد که این مجتمع جدید ۷۰۰ میلیون دلاری شامل ساختمان سفارت، اقامتگاه نگهبانان، امکانات پشتیبانی و پارکینگ خواهد بود. درباره زمان تکمیل این پروژه تخمینی ارائه نشده، اما گفته می‌شود قرار است تا سال ۲۰۲۸ حدود ۱۸۹ کارمند در سفارتخانه جدید مستقر ‌شوند که حداقل ۱۰۹ نفر از آن‌ها به فضای اداری بیشتر نیازمندند.

ایالات متحده بیش از یک دهه است که برای تغییر محل سفارتش در دوبلین در حال برنامه‌ریزی است. منطقه بالزبریج در این پایتخت اروپایی، پس از آنکه مقام‌های ایرلندی منطقه‌بندی و سایر تغییرات شهری را در سال گذشته تصویب کردند، به‌عنوان محل موردانتظار برای احداث ساختمان جدید سفارت معرفی شد.

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر برای افزایش امنیت شهروندان و نیز دیپلمات‌های آمریکایی ساکن ایرلند، تلاش زیادی کرده‌اند. پلیس ایرلند روز دوم آذر تایید کرد که پنج نفر از جمله سه کودک خردسال در یک حمله با چاقو در مرکز دوبلین زخمی شدند. پلیس ایرلند این حمله را «یک حادثه جدی علیه نظم عمومی» خواند.

سفارت ایالات متحده در دوبلین پیش از آن در خرداد، پس از حمله به یک گردشگر آمریکایی در این شهر، به شهروندانش توصیه کرد از تنها پیاده‌روی کردن در خیابان‌های دوبلین، به‌خصوص در تاریکی شب، پرهیز کنند و مراقب امنیت جانی‌شان باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، فروردین‌ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد توافق آدینه نیک یا توافق بلفاست که با دخالت آمریکایی‌ها به ۳۰ سال درگیری خشونت‌آمیز و فرقه‌ای در ایرلند شمالی پایان داد، به این جزیره در کنار بریتانیا سفر کرد. با این حال، لیز تراس، وزیر خارجه و نخست‌وزیر سابق بریتانیا، آذرماه امسال با بیان اینکه «جهان بار دیگر نیازمند رهبری آمریکا است»، ضمن انتقاد از سیاست‌های بایدن، ابراز امیدواری کرد که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، یک جمهوری‌خواه به کاخ سفید بازگردد.

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که در برنامه‌ریزی قبلی برای احداث ساختمان جدید سفارت آمریکا در زمینی به مساحت ۱۱.۱ هکتار در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تجدیدنظر کرده است. این زمین در سال ۲۰۲۰ از سعودی‌ها خریداری شد و هزینه‌های آن، در کنار ساخت یک کنسولگری جدید برای آمریکا در جده و برنامه‌ریزی برای ساخت یک کنسولگر دیگر در ظهران، بیش از یک میلیارد دلار براورد شده بود.

بیشتر از جهان