آمریکا: روسیه به دنبال موشک‌های ایرانی است

به گفته جان کربی، روسیه از موشک‌های ارسالی پیونگ‌یانگ با بردی بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر، در دو حمله هفته گذشته به اوکراین استفاده کرده است

پرتاب کننده موشک بالستیک کره شمالی - خبرگزاری فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز پنجشنبه ۱۴ دی اعلام کرد که کره شمالی به روسیه موشک بالستیک و پرتاب کننده موشک فرستاده و مسکو از این تجهیزات در حملات اخیر به اوکراین استفاده کرده است.

به گفته جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، روسیه از موشک‌های ارسالی پیونگ‌یانگ با بردی بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر، در دو حمله هفته گذشته به اوکراین استفاده کرده است.

کربی گفت: «بنابر اطلاعات ما، جمهوری خلق کره اخیرا موشک‌های بالستیک و پرتاب کننده‌های آن‌ها را به روسیه فرستاده که نشان دهنده تشدید حمایت کره شمالی از روسیه است.»

او افزود که چنین تحولی مهر تاییدی بر نیاز تصویب بسته‌های کمک نظامی به اوکراین در کنگره آمریکا است. بدون چنین بسته‌هایی حمایت از ‌کی‌یف به‌زودی پایان می‌یابد.

جان کربی همچنین گفت که اگرچه جمهوری اسلامی ایران هنوز موشک‌های کوتاه‌برد را به روسیه تحویل نداده است، اما واشنگتن بر این باور است که مسکو به دنبال خرید سیستم‌های موشکی از جمهوری اسلامی ایران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کربی گفت که پدافند هوایی اوکراین که در روز‌های اخیر آماج حملات روسیه بوده، به وضوح در «اولویت» است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «اکنون زمان اقدام کنگره است. تشکیل جلسه کنگره برای پاسخ به نیاز‌های دفاعی اوکراین بسیار حیاتی است.»

به گفته گربی، نیروهای روسیه در حملات روز ۳۰ دسامبر دست‌کم یک موشک بالستیک ساخت کره شمالی را به سوی اوکراین پرتاب کردند که در منطقه بازی در زاپوریژیا فرود آمده است. روسیه همچنین در دوم ژانویه چندین موشک بالستیک دیگر در چارچوب حملات گسترده خود به سوی اوکراین پرتاب کرده است.

بیشتر از جهان