اولین دفتر ایالات متحده ابرپروژه نئوم عربستان سعودی در نیویورک افتتاح شد

نوامبر گذشته، پروژه عظیم شهر آینده‌نگر نئوم نخستین دفتر بین‌المللی‌اش را در لندن افتتاح کرد

به گزارش العربیه، امیره ریما بنت بندر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا و نظمی النصر، مدیرعامل نئوم، در مراسم افتتاحیه رسمی دفتر این پروژه عظیم در ایالات متحده شرکت کردند.

پیش از این در نوامبر گذشته، نئوم نخستین دفتر بین‌المللی‌اش را در لندن افتتاح کرده بود.

امیره ریما در این مراسم تاکید کرد که تاثیرگذاری طرح نئوم بسیار فراتر از مرزهای عربستان سعودی است و این شهر آینده‌نگر می‌تواند به مثابه «الگو برای شهرهای فردا» عمل کند.

نظمی النصر، مدیرعامل نئوم، نیز بر اهمیت مشارکت‌های جهانی تاکید کرد و گفت: «ما شهر نیویورک را برای افتتاح دومین دفتر بین‌المللی نئوم انتخاب کردیم، زیرا از موقعیت این شهر به مثابه مرکز سرمایه جهانی برای تجارت و امور مالی آگاهیم.»

قرار است باب استفانوفسکی مدیرعامل دفتر نئوم در ایالات متحده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی در تلاش برای رونق گردشگری و دوری از اقتصاد متکی به نفت، در سال‌های گذشته گام‌های بسیاری برداشته است.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اهمیت بسیاری برای گردشگری به منزله بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ قائل است. بر اساس آمار منتشرشده، عربستان سعودی در ۲۰۲۳ پذیرای ۲۷ میلیون گردشگر خارجی بوده است.

پروژه تجاری و گردشگری ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم عربستان سعودی تاکنون از ایجاد چندین جاذبه پایدار، مانند لیجا، اپیکون، سیرانا، اوتامو، نورلانا و زاردون رونمایی کرده است.

شهر آینده‌نگر نئوم از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. ۹۵ درصد از مجموع قلمرو نئوم به مناطق طبیعی حفاظت‌شده تبدیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که سه پروژه بزرگ «لاین»، «اکساگون» و «تروجنا» که تلاش‌های نئوم بر آن‌ها متمرکز است، ۳۸۰ هزار شغل جدید و ۴۷.۸ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی بیشتر برای پادشاهی سعودی به ارمغان آورند.

پروژه شهر هوشمند نئوم شامل توسعه بندرها و مناطق تجاری، مراکز تحقیقاتی، گردشگری، ورزشی و سرگرمی است. این شهر آینده‌نگر کاملا با انرژی پاک تامین می‌شود، بدون خودرو خواهد بود و هیچ‌گونه انتشار آلایندگی نخواهد داشت.

یکی از نوآوری‌های این شهر، این است که ‌نمک حاصل از نمک‌زدایی کارخانه‌های تولید آب شیرین‌ به دریا ریخته نمی‌شود، بلکه در حکم ماده خام صنعتی به‌کار‌ گرفته می‌شود. از دیگر بلندپروازی‌های مدنظر در شهر نئوم، تبدیل شدن آن به «خودکفاترین شهر غذایی جهان» با استفاده از کشاورزی عمودی و گلخانه‌های نوآورانه است.

بیشتر از سفر