ادامه جنگ نکونام و خطیر میان خواب زمستانی وزیر ورزش

معاون رسانه‌ای باشگاه استقلال جواد نکونام را به حمایت از دلال‌ها و سوءاستفاده از صف‌کشی خیابانی هواداران برای برکناری خطیر متهم کرد

دختران استقلالی در ورزشگاه آزادی، تابستان ۱۴۰۲‌ــ رسانه‌های اجتماعی

در شرایطی که هواداران باشگاه استقلال تهران ماه‌ها است درگیری‌ها و جنگ کلامی شدید میان مدیرعامل و سرمربی باشگاهشان را نظاره‌گرند و این اختلاف‌های عمیق در هفته‌های اخیر به اوج رسیده است، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و رئیس مجمع باشگاه استقلال، همچنان به این نابسامانی‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد و انتخاب علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر علی خامنه‌ای، به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره آبی‌پوشان نیز مشکلی را حل نکرده است.

جواد نکونام، سرمربی محبوب هواداران استقلال، که با وجود مشکلات مدیریتی، موفق شد این تیم را در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر، به صدر جدول برساند، شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی «فوتبال برتر»، بار دیگر از ضعف مدیریتی خطیر در جذب بازیکنان دلخواهش گلایه کرد، اما این‌ بار به‌طور مستقیم مدعی شد که خطیر تلاش دارد مانع موفقیت او در این تیم شود. سخنان اعتراضی او به تجمع گروهی از هواداران استقلال مقابل ساختمان وزارت ورزش و سپس دفتر علی خطیر در باشگاه در روز سه‌شنبه منجر شد و آن‌ها ضمن حمایت گسترده از سرمربی استقلال، خواستار استعفا یا برکناری فوری مدیرعامل و دستیاران او شدند.

نکونام در این مصاحبه تلویزیونی گفته بود: «من و خطیر به هیچ عنوان در یک کشتی نیستیم. او به‌ دلیل مشکلات شخصی با من، در حال ضربه زدن به استقلال است. او از من خوشش نمی‌آید و می‌خواهد مرا زمین بزند، اما من هم به کسی باج نمی‌دهم. پس از بیانیه‌ای که علیه من دادند، رئیس هیئت‌مدیره از من عذرخواهی کرد و گفت بدون هماهنگی با من بیانیه دادند. شما ببینید ما چقدر مشکل سر کسر مبلغ قرارداد بازیکنان داشتیم و بدهی‌های فصل گذشته هم هنوز پرداخته نشده است... در یک ماه اخیر هر بازیکنی را که برای جذب معرفی کردیم، مسخره کردند و گفتند قرارداد دارد. خب بازیکن آزاد که به درد استقلال نمی‌خورد. به من گفتند پول هست و من هم طبق همان بودجه‌ای که به من گفتند، لیست دادم، اما وقتی لیست دوم هم جذب نشد، چرا باید به اردو می‌رفتیم؟»

با این حال در جبهه مقابل، خطیر نیز مانند دفعات قبل سکوت نکرد و به مهدی هژبری، معاون ارتباطات و رسانه باشگاه استقلال، دستور داد تا ضمن تکذیب ادعاهای نکونام، اعلام کند که تمامی درخواست‌های این سرمربی تاکنون اجرایی شده‌اند.

هژبری با تاکید بر این نکات که «چه کسی می‌گوید استقلال بازیکن ندارد؟» و «خطیر از شما نمی‌ترسد»، مدعی شد: «مشکلات از اینجا شروع شد که آقای نکونام با مدیرعامل دیگری قرارداد بست و بعد مدیرعامل تغییر کرد. شاید مدیرعامل قبلی قول‌هایی به آقای نکونام داده است که روش مدیریتی مدیرعامل فعلی آن‌طور نیست. برای مثال آقای خطیر به هر قیمتی بازیکن جذب نمی‌کند. ما با بازیکنی مذاکره می‌کنیم که اعلام شود حاضر است به‌ خاطر استقلال پول فسخ قرارداد را خودش بدهد، اما آن بازیکن روبروی ما می‌نشیند می‌گوید نه! شما باید آن پول را بدهید‌. درباره بازیکن دیگری در فضای مجازی اعلام می‌شود که رفته قراردادش را با تیم خودش فسخ کند و از ۱۶.۵ میلیارد می‌گذرد تا برای استقلال مجانی بازی کند، اما مدیربرنامه‌اش می‌آید می‌گوید که شما هم باید به باشگاهش نامه بزنید و هم برای نیم فصل هشت میلیارد بدهید. معلوم است که ما نمی‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون رسانه‌ای باشگاه استقلال سپس، با متهم کردن جواد نکونام به «حمایت از دلال‌ها و سوءاستفاده از صف‌کشی خیابانی هواداران» برای برکناری خطیر از جایگاه مدیرعاملی، گفت:‌ «اینکه چهار نفر جلو باشگاه بیایند و فحش بدهند تا علی خطیر دستش بلرزد و دو میلیارد بیشتر بدهد، اتفاق نمی‌افتد. من به شما قول می‌دهم مدیرعامل استقلال این کار را نمی‌کند‌‌. قرارداد کاپیتان تیم ما ۱۰ میلیارد است، چرا باید برای نیم‌فصل هشت میلیارد به یک بازیکن دیگر بدهیم و تازه به باشگاهش هم نامه بزنیم؟ اصلا از این خبرها نیست. استقلال از همین پول‌ها داده بود که دو سال از آسیا حذف شد. می‌گویند استقلال در سال فلان تیم رویایی بست؛ ببخشید اما تا سال ۱۳۹۷ داشت بدهی همان تیم رویایی را می‌داد.»

نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه با دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان آغاز می‌شود و استقلال تهران نیز روز جمعه در تهران میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود. در این شرایط، اگر وجود چنین بحران بزرگی در اردوی آبی‌پوشان و جنگ علنی جواد نکونام که حمایت بازیکنان و هواداران را دارد، با علی خطیر و منصوبان او در باشگاه استقلال، به کسب نتایج ضعیف و از دست رفتن امتیاز منجر شود، می‌تواند اخراج علی خطیر یا حتی جواد نکونام از تیم را به دنبال داشته باشد و آن‌ وقت است که ضعف مدیریتی کیومرث هاشمی، وزیر ورزش دولت رئیسی، در ناتوانی برای مدیریت بحران، بیش‌ازپیش آشکار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال