گلزنی رونالدو در هزارمین مسابقه باشگاهی؛ این اسطوره تمام‌نشدنی

فوق‌ستاره ۳۹ ساله همچنان در تعقیب هم‌تیمی برزیلی خود برای تصاحب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود

کریستیانو رونالدو پس از گلزنی مقابل الفیحا در لیگ قهرمانان آسیا-۱۴ فوریه ۲۰۲۴-AFP

در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن، النصر و الفیحا نماینده فوتبال عربستان سعودی و دو تیم همشهری در ورزشگاه الملز ریاض به مصاف هم رفتند که یاران کریستیانو رونالدو با تک‌گل این فوق‌ستاره پرتغالی موفق شدند به بردی دلچسب در خانه حریف برسند.

رونالدو در دیدار برابر الفیحا، به رکورد هزار مسابقه باشگاهی در دوران حرفه‌ای خود رسید. او در ۳۱ مسابقه برای اسپورتینگ لیسبون، ۳۴۹ مسابقه برای منچستریونایتد، ۴۳۸ مسابقه برای رئال‌مادرید، ۱۳۴ مسابقه برای یوونتوس و ۵۱ مسابقه نیز برای النصر عربستان به میدان رفته است.

همچنین پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ اروپا، اکنون در سن ۳۹ سالگی، به عدد باورنکردنی ۷۴۶ گل برای پنج تیم باشگاهی دست یافت. این نخستین گل رونالدو در سال جدید میلادی بود. فوق‌ستاره پرتغالی از سال ۲۰۰۲ موفق شده است همواره در سطح حرفه‌ای برای تیم‌های خود گلزنی کند و اکنون برای بیست‌وسومین سال متوالی در باز کردن دروازه رقیبان موفق بوده است و به رکورد تازه‌ای دست یافته است.

در دیدار شب گذشته النصر و الفیحا که با دفاع پرلایه تیم میزبان همراه بود و با نتیجه تساوی ادامه داشت، در دقیقه ۸۱ و روی توپی که پشت محوطه جریمه الحیفا بود، مارسلو بروزوویچ با یک پاس هوایی در عمق رونالدو را صاحب موقعیت کرد و او نیز از جلو آمدن سنگربان حریف نهایت استفاده را برد و با یک ضربه نرم، توپ را از بالای سر دروازه‌بان به تور دروازه چسباند.

رونالدو که برای شادی پس از این گل مانند همیشه شروع به دویدن کرده بود، در آخرین لحظه به‌جای ابراز شادی معروف و همیشگی تصمیم گرفت تا خوشحالی خود را با بستن چشم و گذاشتن دست‌ها روی سینه، شبیه حالت خواب اما در حالت ایستاده، ابراز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صاحب برند «سی‌آرسِوِن» همچنین با این گل توانست به آمار چهار گل زده در لیگ قهرمانان آسیا برسد و خودش را یک مدعی جدی کسب عنوان آقای گل معرفی کند، جایی که تالیسکا و کریسان با ۶ گل در صدر قرار دارند. فوق‌ستاره پرتغالی پیش از این و در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا پنج ‌بار برای النصر به میدان رفت که دو بار برابر الدحیل و یک بار مقابل استقلال تاجیکستان موفق به گلزنی شد.

در پایان مسابقه نیز رونالدو بهترین بازیکن زمین شد که سبب می‌شود کار طلایی‌پوشان ریاض در بازی برگشت، که به میزبانی النصر و در ورزشگاه الاول‌پارک برگزار می‌شود، آسان‌تر شود.

اما در دیگر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شامگاه چهارشنبه، چونبوک موتورز کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر موفق شد پوهانگ استیلرز تیم هموطن خود را شکست دهد، بانکوک یونایتد در مقابل یوکوهاما مارینوس، نماینده ژاپن، به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت و دیدار تیم‌های نسف قَرشی ازبکستان و العین امارات در غرب آسیا نیز با تساوی بدون گل پایان یافت.

اما امروز در حساس‌ترین دیدار دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای ایران و عربستان دو تیم سپاهان اصفهان و الهلال عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم خواهند رفت.

پیش‌بینی می‌شود که خوزه مورایس در این دیدار از پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و شهریار مغانلو در ترکیب یازده نفره و ابتدایی استفاده کند، دیداری که مدیرعامل سپاهان معتقد است که «دوستی دو کشور را بیشتر می‌کند» و سرمربی پرتغالی سپاهان نیز «باور» را کلید پیروزی زردپوشان اصفهانی معرفی کرده است.

بیشتر از فوتبال