ابرپروژه نئوم عربستان سعودی از استراحتگاه مجلل «الانان» رونمایی کرد

این استراحتگاه رویکردی مدرن به مراقبت‌های سلامتی دارد و از فناوری‌های جدید برای آرامش مهمانان بهره می‌برد

ابرپروژه نئوم عربستان سعودی که تاکنون از طرح‌های گردشگری متعددی رونمایی کرده است، استراحتگاه انحصاری سلامتی جدیدی را نیز به نام «الانان» (Elanan) معرفی کرد.

به گزارش العربیه، الانان در خط ساحلی خلیج عقبه واقع شده است و۸۰ اتاق و سوئیت سفارشی دارد.

در بیانیه پروژه عظیم نئوم درباره الانان آمده است که این استراحتگاه رویکردی مدرن به سلامتی دارد و امکانات و فناوری‌های جدید را در یک محیط مجلل به کار می‌گیرد تا آرامشی به یاد ماندنی برای مهمانان فراهم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه تاکید شده است: «با استفاده از تکنیک‌های طراحی فوق مدرن، الانان طوری طراحی شده است که به ظرافت با زیبایی طبیعی اطراف ترکیب می‌شود. به این ترتیب، هم‌افزایی با طبیعت حفظ می‌شود و یک تجربه معماری منحصر‌به‌فرد رقم می‌خورد. در چنین فضایی،‌ مهمانان می‌توانند محوطه‌های زیبای اطراف را کاوش کنند، از رستوران‌های ویژه لذت ببرند، زیر آفتاب استراحت کنند یا مناظر طبیعی را بالای برج تماشا کنند.»

الانان به‌عنوان جدیدترین مقصد گردشگری نئوم به مجموعه‌ای از مراکز دیگر این پروژه می‌پیوندد که تاکنون در خلیج عقبه ایجاد شده‌اند.

این مراکز عبارتند از «زاردون» یک تفرجگاه لوکس جدید در میان پناهگاه بازسازی شده پر از حیوانات و حیات وحش، «زینور» یک استراحتگاه بسیار مجلل، استراحتگاه کوهستانی «اکویلم»، منطقه انحصاری گردشگری «سیرانا»، مقصد جدید گردشگری پایدار «لیجا»، استراحتگاه مسکونی چشم‌نواز «اپیکون»،‌ مقصد جدید هنر و سرگرمی «اوتامو» و همچنین «نورلانا» به عنوان مرکز ارائه‌کننده سبک زندگی فوق مدرن.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اهمیت بسیاری برای گردشگری به منزله بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ قائل است و پروژه تجاری و گردشگری ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم عربستان سعودی نیز با همین رویکرد ایجاد شده است.

شهر آینده‌نگر نئوم از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. ۹۵ درصد از مجموع قلمرو نئوم به مناطق طبیعی حفاظت‌شده تبدیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که سه پروژه بزرگ «لاین»، «اکساگون» و «تروجنا» که تلاش‌های نئوم بر آن‌ها متمرکز است، ۳۸۰ هزار شغل جدید و ۴۷.۸ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی بیشتر برای پادشاهی سعودی به ارمغان آورند.

پروژه شهر هوشمند نئوم شامل توسعه بندرها و مناطق تجاری، مراکز تحقیقاتی، گردشگری، ورزشی و سرگرمی است. این شهر آینده‌نگر کاملا با انرژی پاک تامین می‌شود، بدون خودرو خواهد بود و هیچ‌گونه انتشار آلایندگی نخواهد داشت.

با توجه به اقدام‌های متعدد انجام‌شده برای توسعه گردشگری عربستان سعودی، گزارش‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که این پادشاهی در میان کشورهای گروه ۲۰ از نظر رشد گردشگران ورودی در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده و در میان مقاصد توریستی با سریع‌ترین رشد در سراسر جهان در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مقاصد گردشگری عربستان سعودی بر کرانه دریای سرخ به فهرست ۵۰تایی دیدنی‌ترین نقاط دنیا در سال ۲۰۲۳ مجله تایم هم راه یافته‌اند.

افزایش علاقه گردشگران به مقاصدی که پایداری و اصالت در چشم‌انداز طبیعی را در کنار راحتی و لوکس بودن در اولویت قرار می‌دهند، اماکن خاص و بکری مانند پروژه‌های گردشگری دریای سرخ را در کانون توجه قرار داده است.

بیشتر از سفر