سبک نوروزی امسال را با جوراب‌شلواری قرمز تکمیل کنید

رنگ قرمز با احساس قدرت، توانایی و انرژی بالا مرتبط است

تصویر ترکیبی از سه مدل که جوراب‌شلواری قرمز پوشیده‌اند/ AFP

نظریه قدرت لاک ناخن قرمز در افزایش اعتمادبه‌نفس همتایش را پیدا کرده و حالا گفته می‌شود که در این فصل، اگر قرار است تنها یک چیز جدید بخرید، آن چیز باید جوراب‌شلواری قرمز باشد.

به لحظه‌ای فکر کنید که پوشیدن یک لباس خاص به شما حس خوبی داد و احتمالا اعتمادبه‌نفستان هم بیشتر شد. حالا به لحظه‌ای فکر کنید که چیزی قرمزرنگ به تن کرده‌اید؛ آیا احساس کرده‌اید که خیلی قدرتمندید؟ نکته همین است.

رنگ قرمز مدتی است که هر فصل محبوب‌تر می‌شود. در سه هفته مد نیویورک، لندن و میلان که پشت سر گذاشتیم، رگه‌های برجسته قرمز را روی سکوهای نمایش دیدیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی‌ که لباس‌های قرمز روی صحنه می‌درخشیدند، یکی از سبک‌ها به دلیل انتخاب ماهرانه‌اش بسیار جذاب بود: جوراب‌شلواری قرمز. این کالایی نسبتا مقرون‌به‌صرفه و آسان است که برای این فصل همه باید آن را داشته باشند. بله ظاهر کلی تاثیرگذار است، اما جوراب‌های گیلاسی‌رنگ نیز ممکن است اعتمادبه‌نفس شما را افزایش دهند.

ناینا سینگلا، متخصص مد و طراح سبک، به نشریه این استایل (InStyle) می‌گوید: «قرمز رنگی برجسته و چشمگیر است که جلب توجه می‌کند. این نشان می‌دهد که شما از در مرکز توجه قرار گرفتن نمی‌ترسید که به نوبه خود نشانه اعتمادبه‌نفس است. قرمز حس با قدرت، توانایی و انرژی بالا مرتبط است. وقتی زنان این رنگ را می‌پوشند، احساس قدرت می‌کنند و برای مقابله با چالش‌هایی که ممکن است پیش بیاید، آماده‌اند.»

دکتر داون کارن، روانشناس مد و نویسنده کتاب «بهترین‌ها را در زندگی برگزینید: چگونه از روانشناسی مد استفاده کنیم برای بهبود ظاهرمان استفاده کنیم»، خاطرنشان می‌کند که وقتی در مورد جنبه‌های روان‌شناختی رنگ قرمز صحبت می‌شود، بررسی ساختارهای مختلف آن اهمیت دارد. او توضیح می‌دهد: «از نظر اجتماعی، برای ما این‌طور جا انداخته شده که رنگ قرمز مترادف عشق و عاشقی و احساسات است. از نظر فرهنگی، بسته به اینکه کجای جهان زندگی می‌کنید، قرمز می‌تواند نشان‌دهنده رفاه باشد، در حالی‌ که از نظر زیست‌شناسی، قرمز در واقع میزان سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد.»

کارن یک سناریو رایج را که احتمالا قبلا شنیده‌اید، شرح می‌دهد: «این باور کلیشه‌ای برای مردان جا افتاده که اگر می‌خواهید در مصاحبه‌ای شرکت کنید، کراوات قرمز بزنید. دلیلش این است که قرمز رنگی برجسته است و باعث می‌شود شما در یاد طرف مقابل بمانید... می‌توانید قرمز بپوشید تا این رنگ پیش از اینکه شما دهان باز کنید، خود با صدای بلند سخن بگوید.»

سینگلا در مورد اینکه چرا در سال ۲۰۲۴ جوراب‌شلواری قرمز مد شده است، می‌گوید: «وقتی در سال ۲۰۲۳ در تمام صحنه‌های مد حاضر بودند، جای تعجب نیست که آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ هم بینیم.»

گزینه‌ها برای داشتن ظاهری که بتواند با جوراب‌شلواری قرمز تکمیل‌ شود، بی‌پایان است اما سینگلا به سه روش محبوب‌تر برای این سبک اشاره می‌کند: «ساده‌ترین و کم زحمت‌ترین راه» برای پوشیدن جوراب‌شلواری رنگی این است که آن را با یک ظاهر تک‌رنگ هماهنگ کنید. برای یک گزینه «بازیگوش و پیچیده»، می‌توانیم آن را با زرد اخرایی همراه کنیم. ظاهر سفید و مشکی هم همیشه انتخاب‌ امنی برای همراهی با رنگ قرمز است.

در پایان اگر برای ارتقای ظاهر زمستانی‌تان به دنبال راهی آسان می‌گردید که بالقوه اعتمادبه‌نفستان را هم افزایش دهد، جوراب‌شلواری قرمز را که روشی کم‌زحمت برای دیده شدن است، در نظر بگیرید.

بیشتر از مُد و زیبایی