رونمایی رسمی عربستان سعودی از شعار جام جهانی ۲۰۳۴؛ «با هم رشد می‌کنیم»

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان گفت: ما باید داستان توسعه خود را برای کل جهان روایت کنیم تا ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند

طرح و لوگوی فدراسیون فوتبال عربستان برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴-وب‌سایت فدراسیون فوتبال عربستان

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی به‌طور رسمی و با شعار «با هم رشد می‌کنیم» از پروژه و نماد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد. این پروژه شامل هویت بصری، شعار کلامی و وبسایت رسمی است.

عربستان سعودی، آبان‌ماه امسال، با تایید جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به‌عنوان تنها نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ معرفی شد. بناست تا پایان سال جاری میلادی، مراسم رسمی اعطای میزبانی پرمخاطب‌ترین جام جهانی ورزشی، که به‌طور میانگین ۳.۵ میلیارد بیننده دارد، به این کشور برگزار شود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، لوگویی که عربستان برای این پروژه معرفی کرده، نمادی از تحول چشمگیر و روند رشد فوتبال این شبه‌جزیره است؛ کشوری که از دو سال قبل سریع‌ترین و بلندترین گام‌ها برای پیشرفت و جهانی شدن در فوتبال را برداشته است.

میزبانی عربستان بر سه رکن «با هم برای توسعه توانمندی‌های انسانی»، «با هم برای توسعه فوتبال» و «با هم برای توسعه پل‌های ارتباط» استوار است. همچنین هویت بصری این طرح، بازتاب میراث فرهنگی غنی و جامعه جوان و پویای عربستان است.

نشان گرافیکی این طرح میزبانی از چند نوار رنگی تشکیل شده که به شکل عدد ۳۴ طراحی شده‌اند و نشان‌دهنده سی‌چهارمین دوره جام جهانی فوتبال است که به میزبانی پادشاهی سعودی برگزار می‌شود. این هویت بصری، همچنین شبیه نقشه جغرافیایی عربستان سعودی طراحی شده است.

در ویدیوی مراسم نامزدی و میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ نیز تصاویری از میراث تاریخی، آثارفرهنگی و مناظر طبیعی عربستان  به نمایش درآمد. این فیلم کوتاه در مناطق مختلف عربستان فیلمبرداری شده و شماری از ستارگان فعلی و پیشین جهان فوتبال در آن حضور دارند.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این مراسم گفت: «عربستان سعودی تاریخ و میراثی پر از دستاوردهای فوتبالی دارد و باید داستان این توسعه را برای تمامی دنیا روایت کنیم تا آن را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند. شعار با هم رشد می‌کنیم، به تمامی بازتاب‌دهنده رویکردی است که برای تحقق رویای میزبانی این مسابقات در ده سال آینده در پیش گرفته‌ایم.»

او افزود:‌ «ارائه پیشنهاد برای میزبانی جام جهانی فیفا، تنها با تحولاتی که کشور ما در حال از سرگذراندن آن است، امکان‌پذیر شده است. ما در زمینه فوتبال مردان و زنان پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم و این پیشنهاد هم دعوتی از همه دنیاست تا در این سفر هیجان‌انگیز به ما بپیوندند. ما پیش از این نیز در سال ۲۰۲۳ با میزبانی از نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جام باشگاه‌های جهان را در جده برگزار کردیم. زمانی که با هم رشد می‌کنیم، آینده درخشان می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حامد البلاوی، یکی دیگر از مقام‌ها فدراسیون فوتبال عربستان و عضو هیات اجرایی جام جهانی ۲۰۳۴ هم با بیان اینکه کمپین میزبانی از این مسابقه‌‌ها برای تحقق آرزوی دیرینه ۳۲ میلیون شهروند عربستانی شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که آن‌ها بتوانند پس از پایان بازی‌های جام جهانی در سال ۲۰۳۴ ملت خود را در دنیا سرافراز کنند.

او گفت: «تلاش می‌کنیم تا اعتماد بیش از ۱۳۰ فدراسیون عضو در سراسر جهان که از پیشنهاد ما حمایت کردند را جلب کنیم. در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ و حمایت بی‌قید و شرط رهبری کشورمان، ورزش به شکوفایی شور و استعداد مردم ما کمک می‌کند و همان‌طور که شعار کمپین ما می‌گوید، پیشنهاد عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۳۴، کاملا درباره در عضویت در یک خانواده جهانی فوتبال، با هواداران، بازیکنان و فدراسیون‌هایی است که با هم رشد می‌کنند.»

عربستان سعودی در راستای دسترسی هرچه زودتر به اهداف چشم‌انداز خود برای تبدیل این کشور به قطب اصلی گردشگری و ورزش جهان، در سال گذشته میلادی میزبان بیش از ۱۰۰ رویداد بین‌المللی در حدود ۴۰ رشته ورزشی بوده و حالا با شعار کمپین جام جهانی ۲۰۳۴ به دنبال آن است تا روحیه و عزم جدی خود برای برای کمک به ساختن آینده‌ای بهتر را به تصویر بکشد.

بیشتر از فوتبال