رئيس آسیا به رکورد بیشترین برد متوالی در تاریخ فوتبال جهان دست یافت

برای آبی‌های ریاض، برد العین در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم چندان دشوار نخواهد بود

شادی بازیکنان الهلال پس از برد مقابل الاتحاد‌، ۱۲ مارس ۲۰۲۴‌- توییتر باشگاه الهلال

تیم فوتبال الهلال عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اسفند در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد بار دیگر الاتحاد، دیگر تیم سعودی را شکست دهد و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، با ثبت رکورد بیشترین تعداد برد متوالی، نامش را در تاریخ فوتبال جهان هم جاودانه کند.

بر اساس آمار وب‌سایت رکوردهای جهانی گینس، تا پیش از این باشگاه نیوسنتز در کشور ولز به دلیل بردهای متوالی در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۱۶ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶ رکورد ۲۷ پیروزی متوالی را به نام خود ثبت کرده بود. باشگاه آژاکس هلند نیز با ۲۶ پیروزی متوالی در سال ۱۹۷۱ در رده دوم قرار داشت. اما اکنون الهلال عربستان سعودی به عنوان پرافتخارترین باشگاه در تاریخ قاره کهن که هوادارانش آن را «رئیس آسیا» می‌نامند، با پیروزی سه‌شنبه شب در جده مقابل الاتحاد، با کسب ۲۸ پیروزی متوالی در این رکورد به‌تنهایی اول شد و اتفاقی تاریخی را در دنیای فوتبال رقم زد. ژرژ ژسوس پرتغالی هم با وجود انتقاد‌ها در اوایل حضور او روی نیمکت آبی‌ها، حالا به یک چهره جاودانه در تاریخ این باشگاه تبدیل شده است.

 ۲۸ پیروزی متوالی برای آبی‌پوشان ریاض در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی و جام پادشاهی این کشور، بدون حتی یک تساوی، اتفاقی بزرگی برای این تیم محسوب می‌شود که البته امکان بهبود و تداوم آن هم وجود دارد.

تاریخ آخرین دیداری که الهلال در آن پیروز نشد، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ بود که آن‌ها در لیگ عربستان سعودی مقابل ضمک به تساوی یک‌ــ‌یک رسیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های عرب و صفحات هواداری الهلال بلافاصله پس از پیروزی اخیر، طرح جالبی را برای ثبت شدن نام سرمربی این تیم در کتاب رکوردهای گینس به عنوان سرمربی صاحب بیشتری پیروزی متوالی در طول تاریخ، به اشتراک گذاشتند. آنچه به‌زودی عملی خواهد شد و نام این مربی مسن و باسابقه پرتغالی را وارد کتاب رکوردهای گینس می‌کند.

الهلال عربستان سعودی با برد دو بر هیچ در بازی سه‌شنبه، در مجموع دو بازی مقابل تیم بحران‌زده الاتحاد به برتری چهار بر هیچ  دست یافت. بردی که چندان هم پیش‌بینی‌ناپذیر محسوب نمی‌شد، زیرا آبی‌های پایتخت در چهار بازی قبلی در فصل جاری مقابل الاتحاد هم موفق شده بودند ۱۲ امتیاز بازی‌ها را کسب کنند. آن‌ها در دو مسابقه لیگ با نتایج ۴‌ــ۳ و ۱ــ۳ برابر رقیب به برتری رسیدند و جدا از پیروزی دو بر هیچ در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا، در عرب‌کاپ نیز با نتیجه ۱ــ۳ تیم تحت هدایت نونو سانتو را شکست دادند و مقدمات برکناری او را فراهم کردند. پیروزی شب گذشته برابر تیم گایاردو پنجمین شکست متوالی الاتحاد مقابل الهلال محسوب شود.

در دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم یک شگفتی رقم خورد و النصر عربستان سعودی با کریستیانو رونالدو نتوانست از سد العین امارات عبور کند. دیدار رفت این دو تیم در امارات با برد یک بر هیچ العین به پایان رسید و در دیدار برگشت، هم النصر در پایان ۱۲۰ دقیقه به برتری چهار بر سه رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. اما در این ضربات، العین بود که سه بر یک به پیروزی رسید و حریف الهلال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

کاسترو، سرمربی النصر، در نشست خبری بعد از بازی گفت: «ما می‌توانستیم به دور بعد برویم و لحظات سختی را پشت سر گذاشتیم. باید به بازیکنان به خاطر نمایش خوبی که در این بازی داشتند تبریک بگویم. ما توانستیم شکست دیدار رفت را جبران کنیم و پیروز بازی شویم، اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خوردیم. ۳۰ فرصت گلزنی روی دروازه حریف خلق کردیم و بازی کاملا هجومی را‌ به نمایش گذاشیم.»

کاسترو درباره احتمال اخراجش هم توضیح داد:‌ «ما ضربات پنالتی را تمرین کرده بودیم و خود این بازیکنان خواستار زدن پنالتی شدند. بدشانس بودیم و توپ‌های ما به گل تبدیل نشد. من اینجا هستم تا به النصر کمک کنم. از خودم و عملکرد بازیکنان راضی‌ام. در طول ۲۷ سال مربیگری‌ اخراج نشده‌ام و تیم‌هایم را وسط راه ترک نکرده‌ام، زیرا کسی که با من کار می‌کند، به‌خوبی می‌داند که برای موفقیت تیمم سخت کار می‌کنم و از چیزی نمی‌ترسم.»

بیشتر از فوتبال