پس از نمایش ضعیف در تیم ملی؛ طارمی از فهرست پورتو هم حذف شد

اکثر اعضای تیم ملی فوتبال ایران که خود را «نسل طلایی» می‌نامند، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در رقابت‌های باشگاهی عملکردی ضعیف و پرانتقاد ثبت کرده‌اند

مهدی طارمی، عضو تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو‌ــ

Instagram/Mehditaremiofficial9

در ادامه نمایش‌های ضعیف بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در باشگاه‌های اروپایی و لیگ برتر ایران، مهدی طارمی، ستاره چند سال گذشته فوتبال ایران، نیز از فهرست سرژیو کونسیسائو، سرمربی تیم «پورتو» پرتغال برای بازی مقابل تیم انتهای جدولی «ویزلا»، کنار گذشته شد.

پورتو در جدول رده‌بندی لیگ فوتبال پرتغال با وجود برگزاری دو بازی بیشتر از «اسپورتینگ» صدرنشین، با چهار امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده سوم قرار دارد و امیدهایش برای رسیدن کسب عنوان قهرمانی بسیار کمرنگ شده است. کونسیسائو از دست دادن موقعیت‌های بسیار گلزنی مهدی طارمی در این فصل را یکی از اصلی‌ترین دلایل عقب ماندن تیمش از کورس قهرمانی دانسته است.

مهدی طارمی که در سال‌های اخیر با تمجید و تشکرهای اغراق‌آمیز از مقام‌های ارشد و سرکوبگر نظام جمهوری اسلامی مانند علی خامنه‌ای، قاسم سلیمانی، ابراهیم رئیسی و محمد مخبر، محبوبیتش را نزد شمار زیادی از مردم ایران از دست داده و «فوتبالیست حکومتی» نام گرفته، در ۱۶ مسابقه‌ای که در این فصل لیگ برتر پرتغال به میدان رفته هم نتوانسته گلزنی‌های پیاپی در سال‌های گذشته را تکرار کند و تنها سه گل به ثمر رسانده است.

او در نیمه دوم دیدار هفته قبل پورتو مقابل آرسنال، در مسابقه برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز نتوانست مفید باشد و مانع از شکست و حذف تیمش شود. در نتیجه شامگاه شنبه با وجود آنکه هیچ مصدومیت یا محرومیتی نداشت، از فهرست ۱۸ نفره سرمربی پورتو برای بازی مقابل ویزلا خط خورد؛ دیداری که اتفاقا نبود طارمی در آن برای کونسیسائو خوش‌یمن شد و آن‌ها توانستند این تیم را با نتیجه چهار بر یک شکست دهند.

آخرین حضور ثابت طارمی در ترکیب اصلی پورتو در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد و در ۱۳ بازی اخیر پورتو تنها سه بار فرصت حضور در زمین را پیدا کرده است. مهاجم ایرانی پورتو در ۴۵ روز اخیر نیز هیچ‌گاه به‌عنوان ۱۱ نفر برتر سرمربی پورتو از ابتدای مسابقات انتخاب نشد.

بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال طارمی را که دوباره به اردوی تیم ملی ایران دعوت شده است و باید به‌زودی به تهران بازگردد، به دلیل از دست دادن پیاپی موقعیت‌های خوب و صد درصد گلزنی در جام ملت‌های آسیا در قطر، یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی تیم ملی ایران و ۴۸ ساله شدن حسرت این تیم برای صعود به فینال این رقابت‌ها می‌دانند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ایران نیز پس از پایان جام ملت‌ها، در گفت‌وگو با صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت اگر طارمی در بازی مقابل قطر موقعیت‌هایش را گل می‌کرد، ایران به فینال صعود می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی طارمی که به گفته خود، رابطه صمیمانه‌ای با محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، دارد و به همین دلیل موفق شد بابت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، سهمیه دولتی واردات خودرو گران‌قیمت خارجی به ایران را برای خود و هم‌تیمی‌هایش کسب کند، علاوه بر همراهی‌های مداوم با نظام جمهوری اسلامی، مرداد ۱۳۹۶ و پس از حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم پانیونیوس یونان مقابل نماینده کشور اسرائیل در لیگ اروپا، در راستای اطاعت از سیاست جمهوری اسلامی برای روبرو نشدن ورزشکاران ایرانی و نمایندگان اسرائیل، جمله معروف علی خامنه‌ای را در توییتر بازتاب داد و نوشت: «امام خامنه‌ای: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»

او در سال‌های اخیر، عامل اصلی ایجاد تبانی در اردوی تیم ملی برای برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی موفق تیم ملی ایران و جانشینی کارلوس کیروش محسوب شد؛‌ اتفاقی که جز حذف تیم ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی و شکست تحقیرآمیز مقابل انگلستان، نتیجه‌ای نداشت.

دیگر بازیکنان این تیم و «اعضای گعده طارمی» مانند علیرضا جهان‌بخش، علیرضا بیرانوند، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده هم که مدعی‌اند «نسل طلایی» ایران‌اند، پس از پایان جام ملت‌های آسیا در باشگاه‌هایشان عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشته‌اند.

بیشتر از فوتبال