پلی با کاربری استخر؛ جاذبه تازه گردشگری در عربستان سعودی

استخر پل‌مانند تریام، سواحل شمالی و جنوبی یک تالاب را به هم متصل می‌کند

-neom

جاذبه‌ گردشگری تازه‌ای به پروژه آینده‌نگر نئوم افزوده می‌شود. نئوم، در بخشی از طرح بلندپروازانه عربستان سعودی برای تبدیل چشم‌انداز بیابانی به بهشت گردشگری، از طرحی غیرمتعارف و جدید به نام تریام رونمایی کرد.

این تفریحگاه آبی، که به‌شکل پل روی یک تالاب قرار دارد، استراحتگاهی است با یک استخر عظیم  و هتلی به مساحت ۴۵۰ متر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تریام سواحل شمالی و جنوبی تالابی در منطقه ساحلی عربستان سعودی را به‌منزله یک پل به هم متصل می‌کند. پل دو بخش دارد: در بخش‌ پایین اتاق‌های هتل قرار دارند که کف و سقفشان شیشه‌ای است.

بالای اتاق‌های هتل استخری با چشم‌انداز وسیع قرار گرفته که فضای سبز، استراحتگاه، سایه‌بان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی دارد.

امکانات رفاهی و فضای باز مشخصه اصلی پل‌اند: سالن بدن‌سازی، حوضچه آب‌گرم و تفریحاتی مانند غواصی و بادـموج‌سواری. در ویدیوی تبلیغاتی نئوم یک استخر و بهارخواب‌های کوچک‌تر نیز دیده می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی نئوم آمده است: «نمای خلاقانه پل از دور شبیه خورشید درحال غروب است. طبقات بالایی و پایینی آن مناظری تمام‌نما (panorama) از تالاب زیر پا و آسمان بالای سر دارند و درعین‌حال که امتداد خط افق را حفظ می‌کنند در چشم‌انداز آن محو می‌شوند.»

شکوه تصویری تریام با یک استخر ۴۵۰ متری روی بام تکمیل می‌شود.

تریام در نزدیکی پروژه عظیم «لاین» (The Line) در خلیج عقبه، شمال غربی عربستان سعودی و نزدیک به مرز آبی با مصر، ساخته خواهد شد، جایی که بخش عمده توسعه عربستان سعودی ازجمله پروژه‌های زاردون، الانان، سیرانا و زینور در آن‌جا متمرکز است.

ریچارد بوش، مدیر ارشد محیط‌زیست این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری، سال گذشته در گفت‌وگو با العربیه انگلیسی از توجه به گردشگری پایدار و حفاظت از محیط‌زیست در مجموعه طرح‌های نئوم سخن گفت و افزود که این پروژه به دنیا نشان خواهد داد که چه پیشرفت‌هایی در حوزه پایداری ممکن است.

بوش با اشاره به اقدام‌های متعدد عربستان سعودی برای حفظ محیط‌زیست دریای سرخ گفت: «شهر نئوم، با ویژگی‌هایی که دارد دستاوردهای چشمگیری برای آینده بشر خواهد داشت و آنچه را در حوزه گردشگری پایدار ممکن است به جهان نشان خواهد داد.»

پروژه نئوم دربرگیرنده شهر عمودی لاین، بندر تجاری اکساگون، جزیره سنداله و گردشگاه کوهستانی تروجنا است که انرژی همه آن‌ها به شیوه تجدیدپذیر و پاک تامین می‌شود.

بیشتر از سفر