چرا استفاده از ضدآفتاب هنگام خورشیدگرفتگی ضروری است؟

پنجره امن اشعه ماورابنفش در طول خورشیدگرفتگی کامل تنها چهار دقیقه طول می‌کشد و پس از آن به‌راحتی می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شود

عکس تزیینی عده‌ای را در حال تماشای خورشیدگرفتگی نشان می‌دهد-Canva

اگر به تماشای خورشید گرفتگی روز دوشنبه ۸ آوریل می‌روید، ضدآفتاب زدن را فراموش نکنید.

اغلب افراد از اهمیت محافظت چشم در برابر نور خورشید هنگام خورشیدگرفتگی اطلاع دارند، اما توجه به پوست نیز در طول دو ساعتی که به تماشای گرفتگی خورشید می‌گذرانید، مهم است.

کریستین برد، پروفسور ژنتیک مولکولی در دانشگاه دولتی اوهایو که روی سرطان و پیری پوست تحقیق می‌کند، به نشریه بیزنس اینسایدر (Business Insider) توضیح داد که سطح اشعه ماورابنفش یا یووی (UV) مضر تنها در زمان خورشیدگرفتگی کامل که ماه کاملا مقابل خورشید قرار گرفته و تنها دقایق کوتاهی است، پایین خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حتی اگر هوا ابری باشد، هم هنگام تماشای کسوف به ضدآفتاب نیاز دارید. زیرا اشعه ماورابنفش که با چشم دیده نمی‌شود، همچنان از ابرها عبور می‌کند.

برن تاکید کرد که این بازه امن از نظر میزان اشعه ماورابنفش مضر تنها چهار دقیقه طول می‌کشد و پس از آن به‌راحتی می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شود.

کسوف یا خورشیدگرفتگی در آمریکای شمالی روز دوشنبه ۸ آوریل، ۲۰ فروردین در بخش‌هایی از مکزیک، تقریبا تمام ایالات متحده و بخش‌هایی از کانادا قابل مشاهده خواهد بود. کسوف کامل تقریبا چهار دقیقه طول می‌کشد اما مراحل قبل و بعد آن که کسوف جزئی محسوب می‌شود، بین ۷۰ تا ۸۰ دقیقه زمان می‌برد.

بیشتر از زندگی