روز حساس برای سرخابی‌ها؛ پرسپولیس از آزادی به صدر می‌رسد؟

جواد نکونام برای غلبه بر منتقدان خود و حفظ صدرنشینی نیازی مبرم به کسب ۳ امتیاز از اراک دارد

بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران- رسانه‌های اجتماعی

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر ایران در شرایطی با انجام ۸ مسابقه در روز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه برگزار می‌شود که استقلال تهران در اراک دیداری دشوار را با تیم آلومینیوم تجربه خواهد کرد و پرسپولیس نیز در تهران با ملوان بندرانزلی، شگفتی‌ساز این فصل لیگ ایران، روبه‌رو می‌شود.

استقلال با ۴۷ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و پرسپولیس نیز با یک امتیاز کمتر در رده دوم جای گرفته است تا با توجه به فاصله ۶ امتیازی تراکتوری‌های سومی با پرسپولیس، در فاصله ۸ هفته به پایان مسابقات به نظر برسد قهرمان بیست‌وسومین دوره جام خلیج‌فارس بی‌شک از میان یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت انتخاب می‌شود.

اما اکنون مقایسه رقبای این دو تیم در ۸ هفته پایانی و همچنین میزان آمادگی و کیفیت بازیکنان استقلال و پرسپولیس در بازی‌های قبل، کفه ترازو را به سمت سرخ‌پوشان سنگین‌تر می‌کند؛ به‌خصوص اینکه جواد نکونام پس از ناکامی در جذب بازیکنان مدنظرش در پنجره زمستانی نقل‌وانتقلات، وارد جنگ کلامی جدیدی علیه علی خطیر، مدیرعامل آبی‌پوشان شده و از طرفی تساوی دور از انتظار این تیم در هفته قبل مقابل تیم مهمانش، مس رفسنجان، هم انتقادات هواداران استقلال از نوع تاکتیک و چینش و تعویض‌های نکونام را افزایش داده است.

نکونام در دیدار امروز که از ساعت ۱۸ به وقت ایران در اراک آغاز می‌شود، دو مهره تاثیرگذار خود به نام‌های آرمین سهرابیان و مهدی مهدی‌پور را به علل محرومیت و مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و همین نکته، کار او را برای کسب ۳ امتیاز مقابل آلومینیوم آماده‌ای که هفته قبل در تبریز از تراکتور یک امتیاز گرفت، سخت‌تر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در جبهه مخالف، اوسمار لوس‌ویرای برزیلی، روزهای شیرین و جذابی را با پرسپولیس سپری می‌کند. هرچند که او علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اول تیم ملی ایران و پرسپولیس را به علت مصدومیت تا ۴ هفته آینده در اختیار نخواهد داشت، امیررضا رفیعی، جوان بااستعداد و محصول آکادمی سرخ‌پوشان، با نمایش درخشانی که هفته قبل در سیرجان مقابل گل‌گهر ارائه داد، خیال اوسمار و میلیون‌ها هوادار پرسپولیس را راحت کرده تا ستاره‌هایی همچون اورونوف، مهدی ترابی، عبدالکریم حسن یا امید عالیشاه بتوانند با خیالی آسوده به فکر بازی‌سازی و گلزنی باشند.

این درحالی است که ملوان بندرانزلی هم با هدایت مهدی تارتار، بازیکن اسبق پرسپولیس، در این فصل نمایشی دور از انتظار و رویایی ارائه کرده و در نیم‌فصل دوم هم با جذب ستاره‌های سرباز مانند محمد عمری و میلاد سرلک، به تقویت کیفیت فنی بازیکنان روی آورد. ملوان ۳۸ امتیازی و پنجم جدول رده‌بندی، امید زیادی به کسب اولین سهیمه آسیایی خود در فصل جاری دارد و به همین دلیل شاگردان تارتار در بازی امروز، بی‌شک به رقیبی سخت و استخوانی گلوگیر برای سرخ‌پوشان پایتخت تبدیل خواهند شد.

استقلال تهران امروز با ترکیب حسین حسینی، ایمان سلیمی، حسین مرادمند، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، میلاد فخرالدینی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف و مهرداد محمدی به مصاف آلومینیوم می‌رود و به نظر می‌رسد که پرسپولیس هم از ساعت ۲۰ با حضور امیررضا رفیعی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر مقابل ملوان قرار می‌گیرد.

اما در دیگر دیدارهای امروز، تیم‌های تراکتور و سپاهان به‌عنوان تیم‌های سوم و چهارم جدول، میزبان ‌ذوب‌آهن و نساجی مازندران خواهند بود و تلاش می‌کنند تا اندوخته امتیازی خود برای کسب سهمیه آسیایی را افزایش دهند. نساجی هم که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد و در قعر جدول قرار گرفته است، امروز به  کسب دست‌کم یک امتیاز برابر حریف پرستاره اصفهانی نیاز مبرم دارد.

اما شاید حساس‌تر از مسابقات سرخابی‌های پایتخت، دربی امروز خوزستان و مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان در اهواز باشد. استقلال و نفت، هردو ۱۶ امتیازی و در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و برای فرار از خطر سقوط، به کسب ۳ امتیاز این دیدار که می‌توان آن را مسابقه‌ای ۶ امتیازی نامید بسیار نیازمندند.

دیگر دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ برتر ایران، در شرایطی که دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن همچنان یک بازی عقب‌مانده مقابل هم دارند، با برگزاری مسابقات شمس‌آذر قزوین با فولاد خوزستان، مس رفسنجان با پیکان و هوادار با گل‌گهر سیرجان پیگیری خواهد شد.

بیشتر از فوتبال