سناتور سابق ایتالیا: پوتین گوزنی را شقه کرد و قلبش را به برلوسکونی هدیه داد

چیتکو به روزنامه کوریره دلا سرا گفت: پوتین از یکی از محافظانش خواست قلب را تقدیم برلوسکونی کند و گفت غذایی فوق‌العاده خواهد شد. اما گفته می‌شود برلوسکونی پشت درختی پنهان شده و دچار حالت تهوع شده بود

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه‌ــ REUTERS

به‌تازگی فاش شده است ولادیمیر پوتین در یک سفر شکار مردانه قلب یک گوزن را درآورده و به سیلویو برلوسکونی تقدیم کرده بود.

فابریزو چیکتو، سناتور سابق حزب فورزا ایتالیا که حزب برلوسکونی بود، گفت رئیس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۳، در تعطیلاتی مشترک در یکی از خانه‌های ییلاقی‌اش، این هدیه عجیب را به رهبر متوفی ایتالیا داد. 

چیکتو به یاد داشت برلوسکونی پس از بازگشت از روسیه گفت: «ولادیمیر ماهیت خشنی به من نشان داد که تصور نمی‌کردم در چنین مرد مهربان و معقولی وجود داشته باشد.»

پوتین حین گردش در جنگل دو گوزن دید و از برلوسکونی خواست نشانه‌گیری کند. طبق گزارش، او گفت: «این مال توست. شلیک کن.» اما وقتی مرد ایتالیایی امتناع کرد، پوتین نشانه‌گیری کرد و هر دو را کشت و بعد نگاهی رضایت‌آمیز به برلوسکونی انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چیکتو به روزنامه کوریره دلا سرا (Corriere della Sera) گفت مرد روس چاقو در دست شتابان از شیب پایین رفت و جانور پستاندار را به‌سرعت شقه کرد، و قلبش را بیرون کشید.

این سناتور در ادامه گفت پوتین از یکی از محافظانش خواست قلب را تقدیم برلوسکونی کند و گفت غذایی فوق‌العاده خواهد شد. اما گفته می‌شود برلوسکونی پشت درختی پنهان شده و دچار حالت تهوع شده بود. چیکتو به خاطر آورد که او گفت: «شاید این فقط رسم شکارچی است.»

برلوسکونی و رئیس‌جمهوری روسیه اغلب با یکدیگر دیدار می‌کردند و هدایای سخاوتمندانه ردوبدل می‌کردند و خودشان را «دوستان قدیمی» می‌خواندند.

آن دو وقتی رئیس‌جمهوری روسیه برای نشست سران اروپا به ایتالیا سفر می‌کرد، اغلب اوقات در مهمانی‌های آخرشب در میلان خوش می‌گذراندند.

در یک مورد در سال ۲۰۱۴، پوتین پس از نیمه‌شب  سرزده به ویلای میلان برلوسکونی رفت و تا نزدیک ۳ صبح آن‌جا ماند و بعد با چشم‌های خسته و تار، تلوتلوخوران بیرون آمد و راهی خانه شد.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در آوریل ۲۰۲۲ گفت تهاجم پوتین به اوکراین او را «عمیقا مایوس» کرده است، اما بعدتر وقتی فایل‌های ضبط‌‌شده‌ای درز کرد که برلوسکونی در آن‌ها تعریف می‌کرد به‌مناسبت تولد ۸۶ سالگی‌اش ۲۰ بطری ودکا از پوتین دریافت کرده بود، برلوسکونی تقصیر جنگ را به گردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، انداخت.

برلوسکونی پس از ابتلا به سرطان خون (لوسمی) و عفونت ریه سال گذشته در بیمارستانی در میلان درگذشت.

رئیس‌جمهوری روسیه با ادای احترام به برلوسکونی گفت مرگ «دوست عزیزش» او را اندوهگین کرده است.

پوتین در پیامی که در تلگرام منتشر شد، گفت: «برای من، سیلویو انسانی عزیز بود، دوستی واقعی.»

او آنچه به توصیف او «خرد» و «تصمیم‌های متعادل و آینده‌نگرانه» این مرد ۸۶ ساله بود، ستایش کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان