ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین آماده می‌شوند

افزایش تلفات انسانی در غزه، درخواست‌های جهانی را برای آتش‌بس پایدار افزایش داده است

حمایت از غیرنظامیان فلسطین در دوبلین-limerickleader.ie

شماری از کشورهای اروپایی از جمله ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از ۲۱ ماه مارس سال جاری میلادی آماده می‌شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از رادیو ملی ایرلند خبر داد که گفت‌وگوها بین کشورهای اسپانیا، اسلوونی، مالت و ایرلند برای به‌ رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است.

در پیوند با این موضوع مایکل مارتن، معاون نخست‌وزیر ایرلند گفت که مذاکرات میان برخی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است.

برمبنای این گزارش، ایرلند، اسلوونی، مالت و نروژ حامی طرحی‌اند که اسپانیا برای به رسمیت شناختن فلسطین پیشنهاد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احتمال می‌رود که این کشورها پس از رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در  روز جمعه ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) تصمیمشان را نهایی کنند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قرار است، شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل و عضو سازمان ملل متحد را در روز جمعه به رای بگذارد.

اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی، اواخر ماه مارس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای برداشتن نخستین‌ گام‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. در حال حاضر ۱۳۹ کشور عضو سازمان ملل متحد، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

اسپانیا و ایرلند، مدت‌ها از حقوق فلسطینیان دفاع کرده‌اند. تلاش‌ آن‌ها برای به‌ رسمیت شناختن کشور فلسطین نیز در حالی ادامه دارد که افزایش کشته‌ها و خسارت‌های انسانی در غزه، درخواست‌های جهانی را برای آتش‌بس پایدار افزایش داده است.

آمریکا و شماری دیگر از کشورهای جهان، برای ایجاد صلح پایدار در منطقه و پایان درگیری‌ها، راه‌حل دو کشوری را مناسب می‌دانند. جمهوری اسلامی و اسرائیل در رویکردی مشترک با راه‌حل دو کشوری مخالف‌اند. اسرائیل خواهان نابودی حماس و جمهوری اسلامی به دنبال نابودی اسرائیل است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که پنج کشور عربی برای کمک به راه‌حل دو کشوری آماده‌اند و می‌توانند در بازسازی غزه پس از جنگ مشارکت کنند. او گفت که نامی از این کشورها نمی‌برد تا آن‌ها را به دردسر نیندازد.

بیشتر از جهان