پناهگاهی بی‌همتا در نیویورک برای زنان آسیب‌دیده و حیوان خانگیشان

نیمی از قربانیان خشونت خانه‌ را ترک نمی‌کنند مگر اینکه بتوانند حیوان خانگیشان را همراه خود ببرند

نیکوکاران و فعالان اجتماعی نهم مه در نیویورک گرد هم آمدند تا ده سالگی موسسه‌ای غیرانتفاعی را جشن بگیرند. یکی از شاخصه‌های این موسسه ساخت اولین پناهگاه حیوانات خانگی برای بی‌خانمان‌ها است.

در رویدادی که «موسسه منابع شهری» (URI) و «زندگی امن مردم و حیوانات» (PALS) به‌شکل مشترک میزبانش بودند، جایزه «بانوی اول بشردوستی» به ژان شَفیروف (Jean Shafiroff) اهدا شد. برگزارکنندگان این رویداد شفیروف را برای «تعهد پایدار به حقوق زنان، مراقبت‌های بهداشتی و رفاه حیوانات» الهام‌بخش توصیف کردند و «فعالیت‌ داوطلبانه خستگی‌ناپذیر و مدیریت استثنایی او در امور بشردوستانه» را در برنامه تلویزیونی تأثیرگذار «انسان‌دوستی موفق» ستودند.

موسسه منابع شهری و دفتر خدمات بی‌خانمان‌های نیویورک اخیرا از پناهگاهی که بی‌خانمان‌ها را موقتا سکنی می‌دهد رونمایی کرد. این پناهگاه ویژگی بی‌همتایی دارد: آن‌ها به حیوانات خانگی بی‌خانمان‌ها نیز اجازه اقامت می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حیوانات خانگی در مصائب صاحبانشان شریک‌اند. به همین دلیل موسسه منابع شهری و دفتر خدمات بی‌خانمان‌ها در نیویورک با یکدیگر همکاری کردند تا اولین سرپناه اختصاصی را که برای حیوانات خانگی نیز مناسب‌ باشد افتتاح کنند.

هدف این برنامه کمک به افرادی بود که مجبور بودند در شرایط ناپایدار یا ناامن در خانه بمانند، زیرا پناهگاه‌ها حیوان خانگیشان را نمی‌پذیرفتند. بنابراین افراد آسیب‌دیده بسیاری در شرایط نامطلوب باقی می‌ماندند چون حاضر نبودند حیوان خانگیشان را در خطر رها کنند.

ناتانیل فیلدز، مدیرعامل موسسه منابع شهری، در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره این مرکز گفت: «حیوانات خانگی بخشی از خانواده‌اند. علاوه بر این، ما براساس تحقیقات و یک دهه برنامه زندگی امن برای مردم و حیوانات می‌دانیم که ۵۰ درصد قربانیان (خشونت) خانه‌ را ترک نمی‌کنند مگر اینکه بتوانند حیوان خانگیشان را با خود ببرند. جدا از این دلیل، بی‌خانمان‌ها به دسترسی به مسکن موقت و دائمی امن و پایدار نیازمندند. اینکه بتوانند حیوان خانگیشان را با خود ببرند در بازسازی زندگی آن‌ها ضروری است.»

این برنامه پیوند انسان و حیوان را منبع قدرتمند التیام می‌داند. حمایت کردن از حیوان خانگی محبوب به غلبه بر آسیب‌های مشترک کمک می‌کند، درحالی‌که، در مقابل، اجبار به رها کردن یا تسلیم کردن حیوان خانگی لایه دیگری به درد و فقدان می‌افزاید.

در این رویداد از الیزابت رز که یکی از همکاران این موسسه است نیز تقدیر شد. آشنایی او با این برنامه پس از آن بود که این مرکز به او، دختر و گربه‌اش که از آزار خانگی رنج می بردند پناه داد. 

اقامتگاه آپلیفت فمیلیز(Uplift Families)، که در برانکس قرار دارد، اولین مرکز مسکن موقتی است که پذیرای خانواده‌هایی شده است که همراه حیوان خانگی محبوبشان بی‌خانمان شده‌اند. این برنامه حمایتی از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر