فرمانده انتظامی مازندران: کسی بی‌هنجاری کرد، گردنش را بشکنید

در ویدئویی که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، فرمانده انتظامی استان مازندران زنان بی حجاب را تهدید به مرگ کرد

حسن مفخمی، فرمانده انتظامی مازندران، در جریان دیدار از سواحل بابلسر به یکی از افسران زیردست خود هشدار داد که باید با «زنان بدحجاب» مقابله جدی صورت گیرد.

او خطاب به این افسر گفت: «اگر کسی خواست ناهنجاری کند به حکم قانون گردنش را بشکنید و پاسخش هم با من.»

مفخمی همچنین در جریان این دیدار اعلام کرد که به‌زودی در مناطق ساحلی دوربین‌های هوشمند برای تشخیص هویت افراد نصب خواهد شد.

روز پنج شنبه نیز احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفته بود: « در هماهنگی با دولت ابراهیم رئیسی قرار است سطح پوشش دوربین‌ها در سواحل و شهرهای ساحلی مازندران افزایش پیداکند.»

رادان همچنین تاکید کرد که در حوزه «پوشش زنان» چهار ناظر از سوی نیروی انتظامی ایجاد شده که از «ناظر چهارم برای افرادی که در فضای مجازی تبلیغ بی حجابی می‌کنند، استفاده خواهد شد.»

سخنان فرمانده انتظامی استان مازندران برای مقابله با زنان «بی حجاب» در حالی مطرح شده که گزارش‌های متعدد نشان از شمار بالای زنانی دارند که در سطح جامعه قوانین حجاب اجباری را نادیده می‌گیرند.

در هفته های اخیر مقام‌های جمهوری اسلامی از  اقدامات جدیدی خبر دادند که برای مقابله با زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، در دستور کار قرار گرفته است.

چهارشنبه ۲۴ خرداد، پس از آنکه دانشجویان دانشگاه هنر پیامکی مبنی بر «اجباری شدن پوشش مقنعه» برای دریافت کردند در صحن این دانشگاه دست به تحصن زدند و تا پاسی از سحرگاه پنجشنبه در دانشگاه ماندند. به گفته شاهدان عینی، این تحصن با ضرب و شتم شدید دانشجویان خاتمه پیداکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی شریف زارچی، استاد معترض دانشگاه صنعتی شریف که در جریان خیزش «زن زندگی آزادی» از اعتراضات دانشجویی حمایت کرده بود، در صفحه توییتر خود ارسال پیامک به دانشجویان را بی‌مورد دانست و گفت: «از این پس مسئولیت ایجاد هرگونه تنش و فشار روانی بر دانشجویان آن هم در فصل امتحانات آخر ترم بر عهده مدیریت دانشگاه است.»

روز چهارشنبه همچنین خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، با انتشار ویدیویی از «شناسایی» زنان بدون حجاب اجباری در تهران خبرداد.

این رسانه با انتشار این ویدئو ادعا کرد که نیروهای انتظامی با استفاده از «هوش مصنوعی» می‌توانند زنان بدحجاب را شناسایی و آنها را محاکمه و جریمه کنند؛ ادعایی که از سوی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی «غیر واقعی» خوانده شده است.

پس از کاهش اعتراضات خیابانی در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، نیروهای سرکوب و انتظامی جمهوری اسلامی بار دیگر بر شدت مقابله با زنانی که قانون حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، افزود.

به گفته نیروی انتظامی، از اولین روزهای سال جدید خورشیدی تا خرداد ماه، بیش از ۳۰۰ زن در ارتباط با عدم رعایت قوانین مربوط به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند.

نیروی انتظامی همچنین اعلام کرده است که تاکنون به بیش از ۱۰۸ هزار رستوران و فروشگاه در سراسر کشور پیام هشدار آمیز نسبت به حضور زنان بی حجاب ارسال شده است.

در همین حال، گزارش‌های متعددی از تعطیلی رستوران و کافی شاپ‌ها در سراسر کشور منتشر شده است.

با وجود هشدار و تهدید و سرکوب‌های فزاینده، گزارش‌های متعدد تصویری از کنسرت‌ها و رستوران‌ها در سطح کشور همچنان نشان از مقاومت چشمگیر شمار بالای زنانی دارد که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.