بلینگام وارث زیدان می‌شود؟‎

معارفه هافبک انگلیسی رئال مادرید برگزار شد‎

هافبک ۱۹ ساله انگلیسی با مبلغ انتقالی ۱۰۳ میلیون یورویی از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید پیوسته است- REUTERS/Violeta Santos Moura

مراسم معارفه جود بلینگام، بازیکن جدید رئال مادرید، برگزار شد و او اعتراف کرد که اولین بار با شنیدن پیشنهاد تیم پرافتخار اسپانیایی موهای تنش سیخ شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، هافبک ۱۹ ساله انگلیسی با مبلغ انتقالی ۱۰۳ میلیون یورویی از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید پیوسته است. با در نظر گرفتن بندهای قرارداد، رقم این انتقال می‌تواند به ۱۳۳.۹ میلیون یورو هم برسد.

بلینگام در مراسم معارفه‌اش گفت: «از علاقه باشگاه‌های انگلیسی آگاه بودم و این کاملا طبیعی بود، ولی وقتی پدرم از علاقه رئال مادرید خبر داد، شگفت‌زده شدم. حدود ۱۲ تا ۱۵ ماه قبل بود. موهای تنم سیخ شده بود و نزدیک بود قلبم بایستد.»

دورتموند با پرداخت ۲۵ میلیون پوند به بیرمنگام در سال ۲۰۲۰ برای خریدن بلینگام، او را گران‌ترین بازیکن ۱۷ ساله کرد. او در این تیم آلمانی پیشرفت خیلی خوبی داشت و فصل گذشته با عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا انتخاب شد.

بلینگام از لیورپول و منچسترسیتی و منچستریونایتد نیز پیشنهاد داشت، ولی رئال مادرید را انتخاب کرد. هافبک تیم ملی انگستان گفت که پیوستن به «بزرگ‌ترین باشگاه تاریخ، غرورانگیزترین روز زندگی‌اش است». او اضافه کرد: «پول هیچ نقشی در انتخاب من نداشت. موضوع این نیست که بقیه تیم‌ها بدند، ولی مادرید بزرگ‌ترین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینگام ششمین بازیکن انگلیسی تاریخ رئال است. پیش از او، لوری کانینگام، استیو مک‌منمن، دیوید بکام، جاناتان وودگیت، و مایکل اوون پیراهن سفید این تیم را به تن کرده‌اند.

او تاکید کرد که علاوه بر سابقه رئال مادرید، پروژه باشگاه نیز برایش جذاب بوده است: «من فقط به‌خاطر عظمت باشگاه اینجا نیستم. رئال باشگاه بزرگی است، ولی وقتی با من از دورنمای آن صحبت شد، کاملا مجذوبش شدم.»

رئال مادرید در خط میانی ترکیبی از هافبک‌های باتجربه‌ای مثل مودریچ و کروس و جوانانی مثل والورده، کاماوینگا، شوامنی، و بلینگام  دارد، ولی باشگاه امیدوار است نسل جوان هافبک‌هایش بتوانند موفقیت سال‌های آینده را بیمه کنند.

بلینگام که در تیم‌های قبلی پیراهن شماره ۲۲ را به تن داشت، در رئال مادرید با پیراهن شماره ۵ بازی خواهد کرد. هواداران تیم امیدوارند که او بتواند خاطرات زین‌الدین زیدان را زنده کند. اسطوره فرانسوی در سال ۲۰۰۱ به رئال کهکشانی پیوست و با توجه به اینکه پیراهن شماره ۱۰ در اختیار فیگو بود، شماره ۵ را پوشید. 

بلینگام گفت: «از خسوس وایخو تشکر می‌کنم که پیراهن شماره ۵ را به من داد. من پرسیدم که مشکلی با این موضوع ندارد. او پسر فوق‌العاده‌ای است. من بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که چقدر زیدان را تمجید می‌کنم. من تلاش نمی‌کنم شبیه او باشم، فقط سعی می‌کنم که جود باشم، ولی این تقدیری از این بازیکن بزرگ است.»

بیشتر از فوتبال