تلفات سه ماهه حوادث طبیعی در افغانستان؛ ۱۵۱ نفر جان خود را از دست دادند

افغانستان زیرساخت‌های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را در اختیار ندارد و به همین دلیل، آمار تلفات انسانی این حوادث افزایش یافته است

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان روز سه‌شنبه ۱۳ تیر اعلام کرد که در نتیجه حوادث طبیعی طی سه ماه گذشته ۱۵۱ تن جان خود را از دست داده و ۲۲۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. 

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان، گفت که در نتیجه این حوادث، دو هزار و ۱۶۲ خانه تخریب شده‌اند. 

او افزود که طی این حوادث سه هزار و ۲۹۹ دام تلف شده‌ و ۱۵ هزار و ۲۷۰ جریب باغ و زمین کشاورزی نیز در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها تخریب شده‌اند. 

به گفته‌ او، طالبان و نهادهای امدادرسان تلاش کرده‌اند که به آسیب‌دیدگان طوفان و سیلاب‌ها کمک کنند.  

طی سه ماه اخیر، بخش‌هایی از افغانستان شاهد بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده و تلفات سنگین مالی به شهروندان این کشور وارد شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که بر اساس آمار طالبان، طی سال ۱۴۰۱ بر اثر وقوع حوادث طبیعی، بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در افغانستان جان خود را از دست داده و دو هزار ۱۵۹ تن زخمی شده بودند. طالبان گفته بودند که طی این سال، بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ خانه مسکونی و ۴۰۰ مغازه بر اثر زلزله و سیلاب ویران شدند. 

افغانستان زیرساخت‌های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را در اختیار ندارد و به همین دلیل، آمار تلفات انسانی این حوادث افزایش یافته است. حکومت طالبان هم قادر به توسعه زیرساخت‌ها نیست و بیشتر هزینه‌شان را بر مصارف نظامی متمرکز است.  

طالبان هر چند اخذ مالیات از مردم و تاجران را افزایش داده‌اند، اما به ارائه خدمات به شهروندان کمتر توجهی نمی‌کنند. 

با سرنگونی حکومت پیشین در اوت ۲۰۲۱،  بخش زیادی از نیروی مختصص افغانستان کشور را ترک کردند و طالبان نیز با برکناری برخی از کارکنان، افراد وابسته به خود را در اداره‌های دولتی جایگزین نیروهای متخصص کردند. این اقدام طالبان، مغایر با حکومتی کارآمد و پاسخگو به مردم است و تاثیر منفی شدیدی بر زندگی شهروندان داشته است.