استقبال عربستان سعودی از قطعنامه سازمان ملل در مقابله با نفرت مذهبی

قطعنامه سازمان ملل متحد به‌سرعت مورد توجه پادشاهی عربستان سعودی و چند کشور دیگر قرار گرفت

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی‌ــ AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز سه‌شنبه در نشست کابینه که در شهر جده برگزار شد، بر تلاش‌‌های این پادشاهی برای حمایت از گفت‌وگو و مدارا و اجتناب از افراط‌‌گرایی تاکید کرد.

بنا به گزارش الشرق‌الاوسط، دولت عربستان سعودی از پیش‌نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در «مقابله با نفرت مذهبی که به تحریک، تبعیض یا خصومت و خشونت منجر می‌شود» استقبال کرد. 

این قطعنامه به‌سرعت موردتوجه پادشاهی عربستان سعودی و چند کشور دیگر قرار گرفت؛ زیرا مظهری از احترام به ادیان و فرهنگ‌ها و همچنین تقویت ارزش‌های بشردوستانه به شمار می‌رود.

در این نشست، وزیران کابینه دولت عربستان سعودی پیام ملک سلمان عبدالعزیز به روسای‌جمهوری آفریقای جنوبی و آفریقای مرکزی را شنیدند و در ادامه، نتایج مذاکرات رسمی شاهزاده بن سلمان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و نیز فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، را بررسی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حاضران در این نشست از امضای قرارداد‌‌های متعدد بین عربستان سعودی و ترکیه در زمینه‌های مختلف و آغاز طرح «فانوس دریایی» برای همکاری در زمینه تولید انرژی پاک (منار) با ژاپن استقبال کردند.

اعضای کابینه عربستان سعودی بر تمایل این پادشاهی به تحکیم همکاری‌های اقتصادی با کشورهای مختلف از طریق ارائه مشوق به بخش‌های دولتی و خصوصی تاکید کردند. نتایج نشست چشم‌انداز۲۰۳۰ عربستان سعودی و ژاپن هم که به امضای ۲۶ تفاهمنامه در بخش‌های ضروری اقتصادی منتهی شد، با تمجید و تحسین آنان مواجه شد.

وزیران عربستان سعودی در این نشست، آخرین تحولات کشورهای عربی و سایر کشورها و نیز تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سودان را بررسی و بر موضع این پادشاهی و سیاست این کشور در ممنوعیت استفاده از سلاح‌‌های کشتار جمعی تاکید کردند.

در این نشست مشارکت عربستان سعودی در نشست وزیران شورای اجرایی وزیران امور خارجه اتحادیه آفریقا نیز ارزیابی شد و اعضای هیئت دولت لزوم ایفای نقش پیشرو ریاض در ترویج سرمایه‌گذاری و توسعه در آفریقا را خاطرنشان کردند.

بیشتر از جهان