کامیون تصادفی حزب‌الله احتمالا حامل موشک‌های ضدتانک ایران بود

به گفته منابع امنیتی، این قاچاق تسلیحات با هماهنگی واحد ۴۴۰۰ حزب‌الله صورت گرفته است

چند روز پس از واژگونی کامیون حامل مهمات حزب‌الله در نزدیکی بیروت، که دو کشته به جا گذاشت، منابع امنیتی احتمال می‌دهند که این خودرو حامل موشک‌های ضدتانک فرستاده‌شده از ایران بود.

به گزارش تایمز اسرائیل، خشونت شامگاه چهارشنبه در شهرک‌ مسیحی‌نشین کحاله، در نواحی کوهستانی شرق بیروت، پس از تصادف در جاده بیروت به وادی البقاع در مرز سوریه، رخ داد.

عبود ابی خلیل، شهردار کحاله، به خبرگزاری ای‌اف‌پی گفت اهالی کامیون را احاطه کردند و می‌خواستند بدانند محموله‌اش چیست اما اعضای حزب‌الله که کامیون را همراهی می‌کردند، آتش گشودند و یکی از اهالی را کشتند.

این گروه شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی خبر داد یکی از اعضایش در اثر جراحت ناشی از تیراندازی در جریان درگیری جان باخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارتش لبنان روز پنجشنبه خبر داد که مهمات کامیون واژگون‌شده را توقیف کرده و «محموله کامیون به مرکزی نظامی منتقل شده است، و مقام‌های قضایی تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌اند».

شبکه کان، تلویزیون دولتی اسرائیل، روز شنبه به نقل از مقام‌های امنیتی یکی از کشورهای خاورمیانه که نامش ذکر نشد، گزارش داد احتمالا محموله این کامیون موشک‌های ضدتانکی بود که جمهوری اسلامی برای حزب‌الله لبنان ارسال کرده بود.

کان در ادامه به نقل از منابع امنیتی خبر داد که این قاچاق تسلیحات با هماهنگی واحد ۴۴۰۰ حزب‌الله صورت گرفته است.

حزب‌الله تنها گروه لبنانی است که پس از پایان جنگ داخلی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰، تسلیحاتش را نگه داشته است و بسیاری از کشورهای غربی این گروه را در فهرست سازمان‌‌های تروریستی قرار داده‌اند.

در اوت ۲۰۲۱ نیز اهالی روستایی در جنوب لبنان جلو کامیون حامل موشک‌اندازی را که حزب‌الله در حمله به اسرائیل استفاده کرده بود گرفتند و این گروه شیعی را متهم کردند که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

بیشتر از جهان