ادامه کمک‌های نظامی آمریکا و حمله‌های روسیه به اوکراین

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، دولت بایدن دست‌‌کم ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی-امنیتی در اختیار کی‌یف قرار داده است

همزمان با تداوم حمله‌های هوایی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین، دولت آمریکا دوشنبه، ۱۴ اوت (۲۳ مرداد)، اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون دلار دیگر تجهیزات نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا توان نظامی این کشور را در برابر حمله‌‌های مستمر روسیه افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌ منابع دولتی آمریکا، این بسته از کمک‌های جدید ایالات متحده به ارتش اوکراین، شامل پدافندهای دفاع هوایی، گلوله‌های توپخانه، تسلیحات ضد سلاح‌های زرهی و تجهیزاتی برای پاکسازی مین است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه، ۱۴ اوت، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید کمک‌های تازه ایالات متحده به نیروهای اوکراینی، نیروهای نظامی‌ روسیه را متهم کرد که همه‌روزه شهروندان اوکراین و زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور را هدف قرار می‌‌دهند. وزیر خارجه آمریکا همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر)، نوشت که ارائه این تجهیزات، به نیروهای اوکراین کمک می‌کند تا از حق حاکمیت، سرزمین و مردم کشورشان در برابر تهاجم نظامی روسیه دفاع کنند.

شامگاه دوشنبه، مقام‌های محلی شهر بندری اودسا در ساحل دریای سیاه، اعلام کردند که در جریان موج آخر حمله‌های پهپادی و موشکی روسیه به این منطقه، دست‌‌کم سه نفر مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه نوشت که اختصاص بسته کمک‌های تازه ایالات متحده به اوکراین، در پی یک اشتباه محاسباتی رخ می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا در ژوئن گذشته اعلام کرد که در ارزیابی و محاسبه قیمت برخی از تجهیزات نظامی اشتباهی رخ داده است و در حال حاضر، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر بودجه برای تامین تسلیحات تازه برای اوکراین در اختیار دارد.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، دست‌‌کم ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی-امنیتی در اختیار اوکراین قرار داده است. دولت بایدن هفته پیش از نمایندگان کنگره آمریکا خواست که اختصاص منابع مالی ۱۳ میلیارد دلاری کمک نظامی جدید را تایید کنند.

یافته‌های خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد که هرچند بیشتر قانونگذاران آمریکا، از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، همچنان از تداوم کمک‌های مالی ایالات متحده به اوکراین حمایت می‌کنند، بر پایه نتایج نظرسنجی‌ها، این حمایت‌ها در جامعه آمریکا کاهش یافته است.

بیشتر از جهان