ادعای روسیه: قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار امضا کردیم

گولیایف: در نتیجه اجرای این قراردادهای دولتی، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۲۵۰۰ فقره تسلیحات جدید دریافت می‌کنند

 نمایشگاه بین‌المللی فنی‌-نظامی «ارتش- ۲۰۲۳» در نزدیکی مسکو - Alexander NEMENOV / AFP

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه ۲۵ مرداد (۱۶ اوت) اعلام کرد که در نمایشگاه بین‌المللی فنی‌-نظامی «ارتش- ۲۰۲۳» در نزدیکی مسکو، روسیه قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد روبل (۴.۱۵ میلیارد دلار) امضا کرده است.

روسیه می‌کوشد بر تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه آن کشور، که در نتیجه حمله نظامی به اوکراین به اجرا گذاشته شده است، غلبه کند.  

خبرگزاری تاس روسیه به‌نقل از آناتولی گولیایف، رئیس بخش اصلی تسلیحات نیروهای مسلح روسیه، نوشت که وزارت دفاع این قراردادهای دولتی را با شرکت‌های صنایع دفاعی منعقد کرده است.

او گفت که در نتیجه اجرای این قراردادهای دولتی، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۲۵۰۰ فقره تسلیحات جدید، خودروهای نظامی و ویژه، و بیش از یک میلیون و هشتصد‌ هزار سلاح انهدامی دریافت خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری تاس نوشته است که از جمله‌ این قراردادها می‌توان به قرارداد با کشتی‌سازی «سوکولسکایا» برای بازیابی قایق‌های اژدرافکن، قراردادهای دولتی برای ساخت و تامین سیستم‌های سیار میدانی با شرکت «روبین»، و قرارداد ساخت و تامین پرتابه‌های موشکی ۳۰۰ میلی‌متری سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه «تورنادو اس» با شرکت «اسپلو» اشاره کرد. همچنین، قراردادی برای تولید گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری «وگ-۳۰‌دی» با شرکت پژوهشی و تولیدی «پریبور» بسته شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین قراردادی با شرکت پژوهشی و تولیدی «دولگوپرودنی» برای تامین موشک‌های هدایت‌شونده زمین به هوا منعقد کرده است.

در نمایشگاه «ارتش- ۲۰۲۳» در مسکو نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت داشتند. خبرگزاری دولتی تاس روز دوشنبه اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران مجموعه متنوعی از پهپادهای نظامی‌اش را در نمایشگاه صنایع نظامی روسیه به‌ نمایش گذاشته است.

به‌گزارش این خبرگزاری، در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه نظامی مسکو، پهپادهای آرش، ابابیل-۵، کرار، و نیز سامانه‌ جنگ الکترونیک هانتر-۲ به نمایش گذاشته شده بود.

هم‌زمان با شروع نمایشگاه صنایع نظامی روسیه، خبرگزاری دولتی ایرنا به‌نقل از رضا خسروی مقدم، وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، نوشت که به‌ دعوت سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، هیئتی از مقام‌های ارشد نظامی حکومت ایران به سرپرستی عزیز نصیرزاده، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، عازم مسکو است.

بیشتر از جهان