روسیه به دانش‌آموزان استفاده از پهپادها را آموزش می‌دهد

مسکو نوامبر گذشته اعلام کرد آموزش نظامی برای دانش‌آموزان به سبک شوروی را مجددا در دستور کار قرار می‌دهد

بر اساس برنامه درسی که وزارت آموزش و پرورش روسیه روز دوشنبه ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) منتشر کرد، نوجوانان این کشور در سال تحصیلی آینده نحوه کار و مقابله با هواپیماهای بدون‌سرنشین نظامی را فرا خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که آموزش نظامی به سبک شوروی را برای دانش‌آموزان مجددا در دستور کار قرار می‌دهد. این تصمیم هم‌زمان با آن است که تهاجم نظامی نزدیک به ۱۸ ماهه مسکو به کی‌یف ادامه دارد و هنوز پایانی برای آن پیش‌بینی نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت وزارت آموزش و پرورش روسیه، دوره آموزشی استفاده از هواپیماهای بدون‌سرنشین برای دانش‌آموزان ۱۵ تا ۱۷ ساله در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این برنامه اشاره شده است که دانش‌آموزان در این دوره، از روش‌های استفاده از هواپیماهای بدون‌سرنشین (پهپاد) در جنگ درکی به دست خواهند آورد. آن‌ها خلبانی هواپیماهای بدون سرنشین را عملا تمرین می‌کنند و الگوریتم مقابله با «هواپیماهای بدون‌سرنشین دشمن» را یاد می‌گیرند.

برنامه نظامی در نظر گرفته شده برای مدارس آموزش تیراندازی با انواع سلاح، استفاده از کلاشنیکف و نارنجک‌های دستی را نیز شامل می‌شود.

سرگئی میرونوف، از مقا‌های ارشد روسیه، نوامبر ۲۰۲۲ هم‌زمان با اعلام حمایت از راه‌اندازی مجدد آموزش نظامی برای دانش‌آموزان، گفت: «معرفی چنین برنامه‌ای در مدارس این امکان را فراهم می‌کند که شهروندان را برای رویارویی احتمالی با دشمن آماده کنیم.»

۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از زمانی که مسکو تهاجم نظامی به اوکراین را آغاز کرد، مقام‌های روسی برای تقویت میهن‌پرستی در مراکز آموزشی کارزار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. از جمله این اقدام‌ها آن است که به مدارس دستور داده شده است ابتدای هر هفته سرود ملی پخش کنند و پرچم روسیه را به اهتزاز درآورند.

کرملین همچنین واحدی درسی با عنوان «مکالمات مهم» را تدارک دیده که به بررسی مفاهیم جنگ جهانی دوم، ارزش‌های روسیه و روایت رسمی مسکو درمورد «حفاظت از هموطنان در اوکراین» می‌پردازد.

در ماه‌های اخیر، حملات پهپادهای اوکراینی به مناطق مرزی و فراتر از آن به پایتخت روسیه شدت گرفته است. بر اساس گزارش‌ها، قلمرو روسیه تقریبا روزانه هدف حملات پهپادهای اوکراینی قرار می‌گیرد؛ هرچند مسکو مدعی مقابله با این حملات است و می‌گوید خسارت مالی یا تلفات جانی به همراه نداشته‌اند.

 کی‌یف نیز معمولا در مورد اینکه چه کسی مسئول حملات در خاک روسیه است اظهارنظر نمی‌کند، اگرچه مقام‌های اوکراینی از این حملات ابراز رضایت کرده‌اند.

بیشتر از جهان