شکست سنگین ایران از برزیل در جام جهانی بسکتبال

این شکست ۱۰۰ بر ۵۹ بدترین نتیجه ایران در تاریخ جام جهانی بسکتبال است

ایران در اولین بازی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ شکستی سخت را متحمل شد-REUTERS

ایران در اولین بازی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ شکستی سخت را متحمل شد و با نتیجه ۱۰۰ بر ۵۹ بازی را به برزیل واگذار کرد. این شکست سنگین در جاکارتا بدترین نتیجه ایران در تاریخ جام جهانی محسوب می‌شود.

پیتر گریگوریان، متین آقاجانپور، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و میثم میرزایی ترکیب اولیه تیم را تشکیل داده بودند. اما آن‌ها در مقابل برزیل که دوازدهمین تیم برتر جهان در رده‌بندی‌ها است، دوام نیاوردند. وب‌سایت مستقل «طرفداری» در تحلیل بازی، نوشت: «ایران بازی بسیار ضعیفی ارائه کرد و اختلاف سطح دو تیم کاملا مشهور بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت فدراسیون بسکتبال، فیبا، در گزارش خود «بسکتبال‌ زیبای» برزیلی‌ها را ستود. مارسلینیو هوئرتاس ۴۰ ساله از ستاره‌های اصلی بازی بود و پاس گل‌های بسیاری که داد باعث شد تنها سومین بازیکن تاریخ ثبت‌شده جام جهانی باشد که تعداد پاس گل‌هایش به بالای ۱۰۰ می‌رسد (از ۱۹۹۴ به بعد که این آمارگیری آغاز شد.)

ایران اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۰ ترکیه به این بازی‌ها راه یافت و از آن پس سه بار پیاپی به جام جهانی راه پیدا کرده اما رتبه آن سیر نزولی داشته و از ۱۹ام در ترکیه به ۲۰ام در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا و ۲۳ام در جام جهانی چین ۲۰۱۹ تنزل یافته است. البته در جام‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ تنها ۲۴ تیم حضور داشتند و از جام ۲۰۱۹ به بعد این تعداد به ۳۲ تیم افزایش یافته است.

جام جهانی حاضر به طور مشترک در اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می‌شود و ایران یکی از تنها هشت تیم منطقه آسیا و اقیانوسیه است که به این بازی‌ها راه پیدا کرده است. تیم ملی ایران علاوه بر برزیل با ساحل عاج و اسپانیا هم‌گروه است و به ترتیب، در روزهای ۲۸ و ۳۰ اوت در جاکارتا به مصاف این دو تیم می‌رود. دو تیم اول گروه به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. در دیگر بازی این گروه در روز شنبه اسپانیا ۹۴ به ۶۴ بر ساحل عاج پیروز شد تا به همراه برزیل شانس اصلی صعود باشد. اسپانیا قوی‌ترین تیم بسکتبال جهان محسوب می‌شود و مدافع عنوان قهرمانی است.

بیشتر از ورزش