شهبانو فرح پهلوی: جایزه نوبل نرگس محمدی نمودی از اهمیت مبارزات آزادی‌خواهانه‌ زنان ایرانی است

همسر پادشاه فقید ایران اهدای جایزه صلح نوبل را به این فعال حقوق بشر زندانی در ایران شادباش گفت

شهبانو فرح پهلوی ابراز امیدواری کرد که این جایزه موجب توجه و کمک بیشتر جامعه جهانی به مبارزات ملت ایران شود- ایندیپندنت فارسی

شهبانو فرح پهلوی اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی را به این فعال حقوق بشر زندانی در ایران شادباش گفت و دریافت این جایزه را نمونه‌ای از اهمیت مبارزات آزادی‌خواهانه زنان ایرانی در نگاه جهانیان دانست

همسر پادشاه فقید ایران در ابتدای پیامی که به‌مناسبت اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ به نرگس محمدی منتشر کرد، نوشت: «اهدای جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی را به ایشان شادباش می‌گویم. این رویداد، نمودی از اهمیت مبارزات آزادی‌خواهانه‌ زنان ایرانی در نگاه جهانیان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه با اشاره به مبارزات آزادی‌خواهانه زنان و مردان ایرانی در طول دوران حاکمیت جمهوری اسلامی بر ایران، نوشت: «زنان ایرانی در این چهار دهه و از همان آغاز فتنه ۵۷، زیر بیشترین فشارها و ستم‌ها زیسته‌اند. با وجود این، در همه این سال‌ها در کنار مردان آزادیخواه ایرانی، برای باز پس گرفتن حقوق از دست‌رفته خود مبارزه کرده‌اند و نشان داده‌اند که شایسته بهترین‌ها هستند.»

شهبانو فرح پهلوی همچنین ابراز امیدواری کرد که نرگس محمدی و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی «هرچه زودتر از بند استبداد رها شوند» و اهدای جایزه صلح نوبل «موجب توجه و کمک بیشتر جامعه جهانی به مبارزات ملت ایران برای پایان‌بخشی به این شب دراز شود، که نور همیشه بر تاریکی پیروز است». او پیام خود را با شعار «زن، زندگی، آزادی»، اصلی‌ترین شعار جنبش اعتراضی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی به پایان رسانده است.

کمیته نوبل صلح در نروژ روز جمعه، ۱۴ مهرماه، جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ را به‌دلیل فعالیت‌های نرگس محمدی در دفاع از حقوق زنان ایرانی و تلاش او برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای شهروندان ایران، به این فعال حقوق بشر محبوس در زندان جمهوری اسلامی، اهدا کرد.