حمله پهپادی اوکراین به مسکو و بلگورود روسیه؛ یک غیرنظامی کشته شد

تهاجم به مناطقی از روسیه در مجاورت اوکراین در چند ماه گذشته به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است

قطعه‌ای از یک هواپیمای بدون سرنشین روسی در جریان حملات موشکی به منطقه اودسا ـ AFP

خبرگزاری دولتی تاس روسیه گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی این کشور، بامداد شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، یک پهپاد اوکراینی را در نزدیکی مسکو سرنگون کردند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این گزارش، نوشت که روسیه مدعی است هیچ خسارت یا جراحتی در نتیجه حمله‌های اوکراین به نزدیکی مسکو وجود نداشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این حمله که بر فراز منطقه ایسترا در شمال غرب پایتخت دفع شد، تلاش اوکراین برای حمله به تاسیسات مهم روسیه بود.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، در کانال‌های تلگرامی افزود: «گزارش‌های اولیه تلفات یا خسارات جانی گزارش نکرده‌اند، اما نیروهای امدادی در محل حادثه حضور دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حمله پهپادی از سوی کی‌یف پس از تهاجم هوایی روسیه به اوکراین در روز جمعه صورت گرفت که مقامات اوکراینی گفتند بر اثر آن، یک پسر ۱۰ ساله و مادربزرگش در خارکف کشتند و به غلات و زیرساخت‌های بندری در منطقه اودسا آسیب رسید. یک روز پیش از آن نیز اوکراین اعلام کرد که ده‌ها نفر در روستای هروزا در شمال شرق این کشور در جریان تجمعی برای عزاداری یک سرباز اوکراینی کشته شدند.

جان باختن یک غیرنظامی در بلگورود

روز شنبه همچنین در خبری دیگر اعلام شد که یک غیرنظامی بر اثر گلوله‌باران اوکراین در منطقه بلگورود روسیه کشته شد.

به گزارش رویترز، فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که یک غیرنظامی در روستای اورازوو در نزدیکی مرز اوکراین در نتیجه گلوله‌باران کی‌یف کشته شده است.

 او پیش‌تر گفته بود سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سه موشک اوکراینی را بر فراز منطقه سرنگون کردند.

 حملات به مناطقی از روسیه در مجاورت اوکراین در چند ماه گذشته تقریبا به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است، اگرچه معمولا کی‌یف مسئولیت حملات به اهدافی در داخل روسیه را بر عهده نمی‌گیرد.

حمله موشکی شبانه روسیه به تاسیسات غلات اودسا

در همین حال، مقامات اوکراینی بامداد روز شنبه از حمله شبانه موشکی نیروهای روسیه به منطقه اودسا در جنوب اوکراین خبر دادند که به زیرساخت‌های بندری آسیب رساند.

 فرماندار این منطقه گفت بر اثر موشک‌هایی که به یک پانسیون و یک کارخانه غلات در کنار بندر اصابت کرد، چهار نفر زخمی شدند.

ارتش اوکراین اعلام کرد این حمله شامل موشک‌های مافوق صوت اونیکس بوده که از کریمه تحت اشغال روسیه شلیک شده است.

نیروهای روسیه در هفته‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی را به زیرساخت‌های بندری انجام داده‌اند که صادرات محصولات را برای اوکراین به‌عنوان تولیدکننده عمده غلات دشوار کرده است.

بیشتر از جهان