رونق هتل‌های سبز و بوم‌گردشگری در عربستان سعودی

هتل‌های سبز مکان‌هایی دارای مجوزند که تایید می‌کند فعالیتشان سازگار با محیط زیست است

اگر هتل‌ها می‌خواهند زیست‌سازگار باشند، باید از مصرف محصولات پلاستیکی اجتناب کنند‌ـ Arab News

در سال‌های اخیر، محبوبیت هتل‌های سبز در بخش گردشگری و هتل‌داری عربستان رو به افزایش بوده است و در حال حاضر، پروژه‌های ترویج پایداری زیست‌محیطی توجه سرمایه‌گذاران را جلب کرده است.

به گزارش عرب نیوز، عربستان سعودی در تلاش است در بخش هتل‌داری رویکردی زیست‌محیطی داشته باشد و در پروژه‌های عظیم انرژی سبز سرمایه‌گذاری کند.

هتل‌های سبز مکان‌هایی دارای مجوزند که تایید می‌کند فعالیتشان سازگار با محیط زیست است، به‌عنوان مثال از مواد زیست‌تجزیه‌پذیر استفاده می‌کنند و مصرف انرژی‌شان بهینه‌سازی شده است.  

به گفته عبدالعزیز المیزانی، رئیس بخش پایداری انرژی‌های تجدیدپذیر در کمیسیون سلطنتی شهر ریاض، عربستان سعودی در تلاش است بخش گردشگری‌اش را توسعه دهد و این موضوع در اقدام این کشور به اتخاذ استانداردهای بین‌المللی در حوزه سفر و گردشگری مشهود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مرکز جهانی گردشگری پایدار» با هدف ارتقای صنعت گردشگری همسو با انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۶۰ تاسیس شد، که گامی دیگر در این مسیر است.

این مرکز دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای دانشگاهی، موسسات مالی، و اتحادیه‌های صنعتی را گرد هم می‌آورد تا از سهم ۸ درصدی بخش گردشگری در انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهند و به سمت انتشار کربن صفر بروند.

برخی از پروژه‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، از جمله دریای سرخ، نئوم، دروازه دیریه، و سایر طرح‌های ابتکاری نیمه‌دولتی، با طرح هتل سبز همسویی دارند.

المیزانی می‌گوید اگر هتل‌ها می‌خواهند زیست‌سازگار باشند، باید از مصرف محصولات پلاستیکی اجتناب کنند، تسهیلات حمل‌و‌نقل سبز داشته باشند، مصرف کاغذ را به صفر یا حداقل برسانند، بهینه‌سازی مصرف انرژی و راهکارهای استفاده از انرژی پاک داشته باشند، و میزان پسماند غذا را کاهش دهند.

به عقیده المیزانی، صاحبان کسب‌و‌کارها باید گردشگران و مسافران را تشویق کنند تا در این طرح مشارکت کنند.

او در ادامه می‌افزاید: «اگر به تعهد شرکت‌های ساخت‌و‌ساز به احداث هتل‌های سبز فکر کنیم، این تعهدی بلندمدت به انرژی پاک و محیط زیست بهتر برای زندگی ما و فرزندانمان است.»  

بیشتر از جهان