وقوع انفجار در دشت‌برچی شهر کابل

جامعه هزاره افغانستان می‌گوید که در معرض نسل‌کشی قرار دارند و جامعه جهانی باید این نسل‌کشی را بپذیرد و اقداماتی برای تامین امنیت آن‌ها صورت گیرد

انفجار در دشت‌برچی کابل-ارسالی به ایندیپندنت فارسی

منابع مردمی در شهر کابل می‌گویند که شامگاه پنجشنبه ۴ آبان (۲۶ اکتبر) ، انفجاری در یک باشگاه ورزشی در منطقه دشت‌برچی رخ داده است.

این منابع گفته‌اند که این انفجار در جاده «شهید مزاری» دشت برچی در غرب شهر کابل رخ داده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان برای کابل، به رسانه‌های محلی افغانستان گفت که شمار قربانیان انفجار در ساحه دشت‌برچی به چهار کشته و هفت زخمی رسیده است. اما شاهدان رویداد، کشته شدن هشت تن و زخمی شدن بیش از بیست تن را در این انفجار تایید کرده اند.   

یک ویدیو که در لحظات نخست حادثه به ایندیپندنت فارسی فرستاده شده است که نشان می‌دهد یک قسمت از ساختمان باشگاه در آتش می‌سوزد و صدای آژیر آتش‌نشانی در این ویدیو شنیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک ویدیوی دیگر دیده می‌شود که نیروهای طالبان به محل انفجار رسیده‌اند و خیابان را مسدود کرده‌اند.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان برای کابل، در ساعات نخست حادثه گفته بود که در انفجار دشت‌برچی، دو غیرنظامی جان باختند و ۹ تن دیگر زخمی شده اند. 
دشت‌برچی منطقه «هزاره‌نشین» در شهر کابل است و بارها انفجارهای خونین و مرگبار در این منطقه رخ داده است. مسئولیت بیشتر حملات در این منطقه را شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) بر عهده گرفته است.

جامعه هزاره افغانستان می‌گوید که در معرض نسل‌کشی قرار دارند و جامعه جهانی باید این نسل‌کشی را بپذیرد و اقداماتی برای تامین امنیت آن‌ها صورت گیرد.

ساکنان منطقه دشت‌برچی کابل بارها از حکومت پیشین افغانستان و طالبان خواسته‌ بودند که نیرو و تجهیزات در این منطقه پرجمعیت را افزایش دهند، تا از حمله‌های احتمالی جلوگیری شود. اما طالبان نیروی کافی برای تامین امنیت دشت برچی مستقر نکرده است.

حملات به غیرنظامیان در حالی در افغانستان ادامه دارد که گروه طالبان ادعای تامین امنیت سرتاسری و دفع تهدیدهای امنیتی را دارد. طالبان مدعی‌اند که به هیچ گروهی اجازه فعالیت «تروریستی» در افغانستان را نمی‌دهند و ضربه‌های مرگبار بر شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) وارد کرده‌اند.