برادر روح‌الله عجمیان: ما فقط می‌خواهیم حمید قره‌حسنلو و همسرش اعدام شوند

«دو نفری که اعدام شدند بی‌خانواده بودند و حکمشان محاربه بود. ربطی به ما نداشتند»

تصویری از دادگاه متهمان پرونده روح‌الله عجمیان که محمدمهدی کرمی و محمد حسینی نیز در آن حضور داشتند‌ــ انتخاب

حسین عجمیان، برادر روح‌الله عجمیان، بسیجی جان‌باخته در مراسم چهلم حدیث نجفی، ادعای پدرش مبنی بر «دخالت افراد بانفوذ» را تکرار کرد و گفت: «ما فقط می‌خواهیم حمید قره‌حسنلو و همسرش اعدام شوند.»

برادر روح‌الله عجمیان محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را که به اتهام مشارکت در قتل برادرش محاکمه و اعدام شدند، «بی‌خانواده» خواند و گفت که این دو نفر با اتهام «محاربه» اعدام شده‌اند و پرونده‌شان به خانواده آن‌ها ارتباط ندارد.

حسین عجمیان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، حمید قره‌حسنلو را «فرد اصلی» پرونده جان‌ باختن برادرش معرفی کرد و مدعی شد که این پزشک به برادرش «لگد و ضربه» زده و به «پهلو و جگر او چاقو فرو کرده و باعث مرگ او شده اما چون پولدار و دکتر است و روابط زیادی دارد، کسی با او برخورد نکرده است».

برادر بسیجی جان‌باخته این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که حمید قره‌حسنلو و همسرش با احکام سنگین زندان و تبعید مواجه‌اند. حمید قره‌حسنلو در دادگاه و پیام‌هایی از زندان تاکید کرد که تحت شکنجه شدید جسمی و روحی علیه خود اعتراف کرده است.

به‌تازگی پدر روح‌الله عجمیان نیز در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد که علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی، در «آزاد کردن» متهمان پرونده جان‌ باختن پسرش نقش داشته است. او همچنین خواستار اعدام دیگر متهمان این پرونده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برادر این جوان بسیجی نیز در گفت‌وگو با اعتماد، ادعاهای پدرش را تکرار کرد و مدعی شد: «برخی افراد و جریان‌های بانفوذ از مقامشان سوءاستفاده کردند و مسیر پرونده را تغییر دادند.»

او در ادامه افزود: «این افراد و جریان‌ها اگر به فکر نظام و کشور بودند، باید زورشان را می‌زدند تا یک نفر از معترضان هم آزاد نشود.»

عجمیان تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد، فقط می‌خواهیم این فرد (حمید قره‌حسنلو) و همسرش اعدام شوند.»

برادر روح‌الله عجمیان با این ادعا که فرزانه قره‌حسنلو در روز حادثه فیلم می‌گرفت و برای خارج می‌فرستاد، گفت: «ما با کسی خصومت شخصی نداریم. این‌ها آمدند نظام را بردارند، روح‌الله ما به خاطر دولت وارد میدان شد. حقش نبود با ما این‌طور رفتار شود. سه نفر از قاتلان را کلا آزاد کردند، چرا؟ مگر می‌شود یک نفر که حکمش اعدام بود، ناگهان ۱۵ سال حبس بگیرد.»

ادعای خانواده قره‌حسنلو مبنی بر دخالت افراد بانفوذ از جمله علی‌اکبر ولایتی در این پرونده در حالی است که قوه قضاییه در محاکمه‌ای سراسر ناعادلانه، برای متهمان این پرونده به‌سرعت احکام سنگین صادر کرد اما احکام در دیوان عالی کشور تغییر کردند. در این پرونده، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی سحرگاه هفدهم دی‌ ۱۴۰۱ به اتهام واهی و بدون سند مشارکت در قتل روح‌الله عجمیان اعدام شدند.

پس از حضور پدر این جوان بسیجی در تلویزیون و ادعای دخالت ولایتی در این پرونده، دادگستری البرز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ‌کس در این پرونده دخالت و توصیه‌ای نکرده است. در این اطلاعیه، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی «دو عامل اصلی» معرفی شدند.

در اطلاعیه دادگستری البرز آمده بود که در ارتباط با این پرونده، حمید قره‌حسنلو در حال تحمل ۱۵ سال نفی بلد در زندان یزد است. حکم نفی بلد و ۱۰ سال زندان در کرمان نیز برای حسین محمدی، رضا آریا، مهدی محمدی صادر شد و در حال اجرا است.

محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی و فرزانه قره‌حسنلو هم به پنج سال زندان و نفی بلد محکوم شده‌اند و در زندان به سر می‌برند. علی معظمی گودرزی هم به سه سال نفی بلد و زندان در قم محکوم شد. آرین فرزان‌نیا نیز همچنان بلاتکلیف در زندان است.