پنتاگون: در حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی کسی کشته نشد

به‌گفته مقام‌های وزارت دفاع آمریکا تاکنون در مجموع ۵۶ تن در جریان حملات عوامل وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه مجروح شده‌اند

وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد ارزیابی‌های فعلی نشان می‌دهد که حمله هوایی روز گذشته به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه تلفاتی در بر نداشته است.

خبرگزاری فرانسه بامداد جمعه ۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲، در گزارشی نوشت ارزیابی‌ مقام‌های نظامی آمریکا با گزارش روز قبل سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که گفته بود ۹ تن از عوامل وابسته به جمهوری اسلامی در حمله هوایی ارتش آمریکا کشته شدند تناقض دارد.

بامداد پنجشنبه، دو جنگنده نیروی هوایی آمریکا در عملیاتی که به گفته مقام‌های آمریکایی در پاسخ به حملات گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی طراحی شده بود، به یک مرکز نظامی در استان دیرالزور سوریه حمله کردند.

ارتش آمریکا تقریبا دو هفته پیش هم دو مرکز نظامی دیگر در سوریه را که گفته شد وابسته به عوامل جمهوری اسلامی است هدف قرار داد. در آن حمله هم تاکید شد کسی کشته نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، از ۱۷ اکتبر تا کنون در مجموع ۴۶ حمله مختلف علیه مواضع یا نیروهای آمریکایی حاضر در عراق و سوریه انجام شده است.

به‌گفته مقام‌های پنتاگون، در جریان حملات گروه‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران در منطقه تاکنون در مجموع ۵۶ تن مجروح شده‌اند.

ایالات متحده به‌طور مشخص گروه‌های شیعی وابسته به جمهوری اسلامی ایران را عامل این حملات معرفی کرده است.

دانا استرول، معاون وزارت دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، روز چهارشنبه به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفت حملات اخیر به مواضع نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرق سوریه، به‌طور مشخص به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تهدید کرد اگر لازم باشد بار دیگر مواضع نیروها و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران هدف قرار می‌گیرد.

به‌گفته معاون وزارت دفاع ایالات متحده، در حال حاضر بیش از دو هزار تن از نیروها و بخش بزرگی از واحدهای نظامی آمریکا در منطقه در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.

بیشتر از جهان