اوج هیجان در عربستان سعودی؛ دربی مادرید امشب در ریاض برگزار می‌شود

عربستان سعودی به‌زودی با حضور چهار تیم ناپولی، اینتر، لاتزیو و فیورنتینا میزبان مسابقات سوپرجام ایتالیا هم خواهد بود

چهار ستاره تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در پوستر طراحی‌شده برای مسابقه نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا‌ــ رسانه‌های اجتماعی

مسابقات سوپرجام فوتبال اسپانیا که در سال ۲۰۲۴ میان تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و اوساسونا برگزار خواهد شد، شامگاه چهارشنبه بیستم دی‌ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران با دربی حساس میان تیم‌های همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ملک فهد ریاض آغاز می‌شود.

این چهارمین سالی است که سعودی‌ها مسابقات سوپرجام اسپانیا را میزبانی می‌کنند. این رقابت‌ها به مدت چهار روز از دهم تا چهاردهم ژانویه ادامه خواهد داشت تا قهرمان این جام حیثیتی مشخص شود. بارسلونا به‌عنوان قهرمان لالیگا، رئال مادرید به‌ دلیل قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، اتلتیکو مادرید به‌عنوان تیم منتخب رده‌بندی لالیگا و اوساسونا نیز به‌ دلیل نایب‌قهرمانی در جام حذفی اسپانیا در فصل گذشته، در این تورنمنت حضور دارند.

بر اساس قرعه‌کشی، چهارشنبه شب و در مرحله نیمه‌نهایی، دو تیم مادریدی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و پنجشنبه شب نیز بارسلونا به مصاف اوساسونا می‌رود تا برندگان این دو مسابقه، روز ۲۴ دی‌ دیدار فینال را برگزار کنند. هر سه بازی در ورزشگاه اول‌ پارک، ورزشگاه ۲۵ هزار نفری و اختصاصی باشگاه النصر ریاض برگزار خواهد شد. زمان برگزاری تمام بازی‌ها ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران است.

چهلمین دوره سوپرجام تاریخی اسپانیایی‌ها صحنه رقابت ستارگانی خواهد بود که با سفر به عربستان سعودی، بار دیگر چشمان صدها میلیون نفر از هواداران فوتبال در دنیا را به این کشور ثروتمند در حاشیه خلیج‌فارس خیره خواهند کرد و از طرفی، سود هنگفت ۴۰ میلیون یورویی را به خزانه فدراسیون فوتبال اسپانیا سرازیر می‌کند.

تیم‌های شرکت‌کننده همگی قهرمان یا نایب قهرمان کوپا دل ری (جام اسپانیا) و لالیگا هستند. در سه دوره قبلی سوپرجام اسپانیا که در عربستان سعودی برگزار شد، ده‌ها هزار نفر از هواداران رئال مادرید و بارسلونا، دو باشگاه پرطرفدار جهان، در ورزشگاه ملک فهد ریاض حضور داشتند.

از میان چهار تیم حاضر در سوپرجام امسال، بارسلونا با ۱۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ سوپرجام اسپانیا محسوب می‌شود و رئال مادرید با ۱۲ قهرمانی، در تلاش برای نزدیک کردن تعداد جام‌هایش به رقیب کاتالونیایی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوپرجام ایتالیا نیز قرار است به زودی با حضور چهار تیم ناپولی، اینتر، لاتزیو و فیورنتینا در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود یا همان اول پارک النصر و مقابل دیدگان کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره النصری‌ها، برگزار شود.

اما از حواشی دربی چهارشنبه شب مادرید می‌توان به اعتراض کهکشانی‌ها به انتخاب داور مسابقه اشاره کرد؛ بر اساس اعلام کمیته داوران فوتبال اسپانیا، برای قضاوت دیدار رئال و اتلتیکومادرید آلبربولا روخاس انتخاب شده است که دربی سپتامبر دو تیم را هم سوت زده بود؛ مسابقه‌ای که با برتری سه بر یک اتلتیکومادرید تمام شد و رئالی‌ها روخاس را به‌ دلیل ابطال اشتباه گل کاماوینگا و اخراج نکردن یک بازیکن از اتلتیکومادرید، به‌شدت در مظان اتهام قرار دادند.

در حال حاضر، رئال مادرید با ۴۸ امتیاز صدرنشین لالیگا است و بارسلونا، اتلتیکو مادرید و اوساسونا به ترتیب در رده‌های سوم، پنجم و دوازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

بر اساس گزارش وزارت ورزش عربستان سعودی، اکنون ۸۰ درصد مردم این کشور یا فوتبال بازی می‌کنند یا مسابقات فوتبال را با جدیت را دنبال می‌کنند. پادشاهی عربستان سعودی در سالیان اخیر به عنوان بخشی از اهداف اصلاحات اقتصادی خود با نام چشم‌انداز ۲۰۳۰ و با هدف جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی منظم و پیچیده‌ای را در حوزه‌های ورزش، هنر و سرگرمی و همچنین صنعت گردشگری انجام داد که استخدام کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار و بیش از ۴۰ فوتبالیست مطرح دیگر در باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای این کشور، تنها گوشه‌ای از اقدام‌های بنیادین سعودی‌ها در فوتبال محسوب می‌شود.

علاوه بر فوتبال، بر اساس قراردادهای منعقدشده میان مدیران ورزش عربستان سعودی با فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی جهانی، در سال ۲۰۲۴ قرار است مسابقات جهانی و سطح اول موتورسواری، تنیس، ورزش‌های رزمی، گلف، بوکس، اسب‌سواری و بازی‌های یارانه‌ای نیز به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود.

بیشتر از فوتبال