امضای قرارداد استراتژیک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی با انجمن تنیس حرفه‌ای جهان

عربستان سعودی با امضای این قرارداد شریک رسمی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان جهان شد

اعلام قرارداد صندوق سرمایه گذاری عربستان  سعودی و انجمن حرفه‌ای تنیس- PIF

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در معامله‌ای استراتژیک با انجمن تنیس حرفه‌ای جهان قراردادی را برای همکاری با این انجمن امضا کرد. عربستان سعودی با امضای این قرارداد اکنون شریک رسمی این نهاد ناظر بر تنیس مردان جهان می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) روز چهارشنبه امضای قرارداد «مشارکت استراتژیک چند ساله» با انجمن تنیس حرفه‌ای (ATP) را تایید کرد. این اقدام حیطه نفوذ عربستان سعودی بر ورزش بین‌المللی را گسترش می‌دهد.

این دو نهاد در بیانیه‌ای مشترک گفتند که «این همکاری نشان‌دهنده تعهد مشترک و شایان توجه برای تقویت تنیس جهان» است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی از سال ۲۰۱۱ تا کنون در شماری از رویدادها، باشگاه‌های ورزشی، و صنایع بزرگ ورزش جهان سرمایه‌گذاری کرده است. از آن جمله است راه‌اندازی تور گلف لیو (LIV) در رقابت با انجمن گلف‌بازان حرفه‌ای پی‌جی‌ای (PGA) و خرید باشگاه نیوکاسل که در لیگ برتری انگلستان بازی می‌کند.

در بیانیه مشترک روز چهارشنبه صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و انجمن تنیس حرفه‌ای جزئیات و میزان سرمایه‌گذاری ذکر نشده است. اما گفته شده است که این سرمایه‌گذاری منجر به این می‌شود که عربستان سعودی شریک رسمی انجمن تنیس حرفه‌ای شود.

به‌علاوه، گفته شده است که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی همچنان با مسابقات حرفه‌ای تنیس و با انجمن تنیس حرفه‌ای در برگزاری مسابقات ایندین ولز، میامی، مادرید، پکن، و فینال تنیس حرفه‌ای همکاری خواهد کرد.

افزون بر این، فینال «نسل بعدی» (NextGen) انجمن حرفه‌ای تنیس مردان نیز تا سال ۲۰۲۷ به روال سابق در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

ماسیمو کالولی، مدیر اجرایی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان، در بیانیه مشترک روز چهارشنبه گفت: «همکاری استراتژیک ما با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی لحظه مهمی برای تنیس است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر اجرایی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان افزود: «این تعهدی مشترک برای پیشبرد آینده ورزش تنیس است. با فداکاری و حمایت صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای پرورش نوآوری و ایجاد فرصت برای همه اکنون صحنه برای دوره‌ای از تحول و پیشرفت در تنیس آماده شده است.»

پادشاهی عربستان سعودی سال گذشته میلادی میزبان نخستین رویداد انجمن تنیس حرفه‌ای و فینال مسابقات «نسل بعدی» انجمن حرفه‌ای تنیس مردان جهان در شهر جده بود. در همان سال مسابقاتی نیز با حضور نواک جوکوویچ، در مقابل کارلوس آلکاراز، و آرینا سابلانکا، در مقابل اونس ژابور، در آن کشور برگزار شد.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته نیز میزبان ستارگان دنیای تنیس در تورهای گوناگون ورزشی بوده است. از جمله، در سال ۲۰۲۲، جمعی از ستارگان تنیس جهان در چهارچوب مسابقات نمایشی «جام درعیه» در شهر درعیه به رقابت پرداختند که در میان آن‌ها این نام‌ها دیده می‌شد: دانیل مدودف، الکساندر زورف، استفانوس سیتسیپاس، آندری روبلف، تیلور فریتس، استن واورینکا، دومینیک تیم، نیک کیریوس، و هوبرت هورکاچ.

بیشتر از جهان