کیت میدلتون پس از تعطیلات عید پاک آرام‌آرام به وظایفش بازمی‌گردد

مشاوران با کیت صحبت کرده‌اند که اگر برایش امکان دارد یکشنبه عید پاک پیاده به کلیسا برود

کیت میدلتون در مراسم کریسمس، ۸ دسامبر ۲۰۲۳-Chris Jackson/Pool via REUTERS

بر اساس گزارشی، شاهدخت ولز در تعطیلات آخرهفته عید پاک وقتی از عمل جراحی‌اش بهبود کامل پیدا کند، «بازگشتی آهسته» به زندگی اجتماعی خواهد داشت.

کیت از زمان عمل جراحی موفقیت‌آمیز شکمش در ژانویه سال جاری، هیچ‌گونه کار و مسئولیت رسمی نداشته یا در انظار عمومی ظاهر نشده است.

در میانه گمانه‌زنی‌های هیجان‌زده آنلاین در مورد اینکه کیت کجا است، او و شوهرش ویلیام، شاهزاده ولز، آخرهفته دیده شدند که به یک فروشگاه محصولات کشاورزی در نزدیکی محل زندگی‌شان سر زدند و مشاوران سلطنتی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت شاهدخت‌اند.

به گزارش نشریه تایمز، مشاوران کاخ با کیت صحبت کرده‌اند که اگر برایش امکان دارد روز یکشنبه عید پاک پیاده به کلیسا برود و برای نیایش صبحگاهی سالانه عید پاک که در نمازخانه سنت جورج، وینزر برگزارمی‌شود به سایر اعضای خانواده ملحق شود. این روزنامه خبر داد که گروهی از مقام‌های کاخ در تلاش‌اند «پیام‌رسانی» در مورد بازگشت کیت را مدیریت کنند تا گذار او به کار و مسئولیت در حد امکان ملایم باشد.

گفته می‌شود پس از حضور کیت در مراسم آخرهفته عید پاک، او در دوره تعطیلات مدارس با فرزندانش وقت می‌گذراند، و با آغاز نیمسال تحصیلی جدید، بازگشتی دائمی‌تر به وظایف عمومی مقرر‌شده دارد. فرزندان کیت و ویلیام در اواسط آوریل به مدرسه لمبروک بازمی‌گردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه تایمز در ادامه می‌افزاید پیش‌بینی‌ می‌شود وقتی شاهدخت به‌طور کامل به وظایفش بازگردد، روی پروژه سال‌های نخستش متمرکز شود که به توصیف مشاوران، «ثمره عمرش» محسوب می‌شود.

ویلیام، در تازه‌ترین دیدار عمومی‌اش، باعلاقه از کار کیت صحبت کرد. شاهزاده ولز آن روز را در شفیلد سپری کرد تا در جریان پیشرفت پروژه بلندپروازانه‌اش، هوم‌واردز (Homewards)، قرار بگیرد، که هدف آن ریشه‌کنی بی‌خانمانی در شش نقطه بریتانیا است.

وقتی پادشاه آینده به جلسه ائتلاف محلی هوم‌واردز شفیلد ملحق شد، هنگامی که یکی از شرکت‌کنندگان به اهمیت سال‌های نخست زندگی بچه‌ها اشاره کرد، مسئله‌ای که شاهدخت چند سال است در موردش آگاهی‌رسانی می‌کند، او لبخند زد.

ویلیام در حالی که لبخندی گشاده می‌زد دست‌هایش را بالا گرفت و گفت: «این‌جا دیگر ورود به حوزه همسرم است. باید این‌جا می‌نشست و این حرف‌ها را می‌شنید.»

سفر شاهزاده ویلیام پس از انتشار ویدیو کیت بود که آخرهفته در فروشگاه محصولات کشاورزی وینزر خرید می‌کرد، که نزدیک ادلاید کاتج، خانه‌شان در محوطه کاخ وینزر، قرار دارد.

اظهارنظر ویلیام در مورد همسرش پس از آن بود که به گروه شرکت‌کنندگان در رویدادی در گالری میلینیوم (Millennium Gallery) ملحق شد و به داستان‌هایشان گوش داد که زمانی بی‌خانمان بودند اما اکنون کار می‌کنند تا به سایر افراد در منطقه شفیلد کمک کنند.

مردی به نام کریس لینام، ۴۱ ساله، برای بازدیدکننده سلطنتی تعریف کرد که به‌دلیل ابتلا به اختلال اضطراب پس از سانحه* نیروی دریایی سلطنتی را ترک کرد و این او را به مسیر اعتیاد به مواد مخدر و الکل و سرانجام، زندان هدایت کرد.

ویلیام به او گفت: «کریس، می‌توانم فقط بگویم چقدر شجاعی که این‌جا هستی و داستانت را تعریف می‌کنی؟»

لینام که با پروژه کتدرال آرچر (Cathedral Archer) شفیلد برای مبارزه با بی‌خانمانی همکاری می‌کند، پس از این دیدار گفت: «وای. چیزی نبود که انتظار داشتم. مرد واقعا خوبی است و واقعا گوش می‌دهد، که کمی غافلگیرم کرد. دوستش داشتم.»

هوم‌واردز در ۹ ماه گذشته ائتلاف محلی هوم‌واردز شفیلد را گرد هم آورده است تا چشم‌اندازی مشترک برای شفیلد ایجاد شود و برنامه اقدام محلی برای پایان دادن به بی‌خانمانی در این شهر تدوین شود.

این گروه بیش از ۷۰ سازمان و اعضای جامعه محلی با تجربه زیسته بی‌خانمانی را شامل می‌شود.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه، ویلیام از منطقه‌ای محروم در شفیلد بازدید کرد تا با ملاکان، مراجع محلی و اهالی شهر که تجربه بی‌خانمانی و نحوه مقابله شهر با این مسئله را دارند دیدار کند.

© The Independent

بیشتر از جهان